صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۵۴
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

کرسنت و کارهای ناتمام وزارت نفت، مایه عبرت است

در واقع مدیریت شخص آقای زنگنه، مایه عبرت نظام است و کارهایی که انجام داده از کرسنت گرفته تا زمینه های دیگر، مایه عبرت است.
زهرا ظهروند- خبرنگار/ بیگی نژاد با اشاره به اظهارات اخیر وزیر نفت گفت: در واقع مدیریت شخص آقای زنگنه، مایه عبرت نظام است و کارهایی که انجام داده از کرسنت گرفته تا زمینه های دیگر، مایه عبرت است.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص اظهارات اخیر وزیر نفت مبنی بر اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس انقدر بد مدیریت شده که می‌بایست به عنوان عبرت در دانشگاه‌ها تدریس شود، گفت: در پاکستان کلنگ زنی کردیم و قرار بود که انتقال گاز به این کشور داشته باشیم، اما رابطه گازی خود را با این کشور قطع کردیم که گفته شد اصلا این موضوع در اولویت ما قرار ندارد و آن را کنار گذاشتند.

وی افزود: پالایشگاه سیراف را کلنگ زنی کردند که در حال حاضر فقط تلی از خاک باقی مانده و اتفاقی در این خصوص نیفتاده است؛ در حوزه ترکمنستان کاری کرد که رابطه ما با این کشور در حوزه های دیگر هم قطع شد؛ بحث دیگر راجع به افت گاز پارس جنوبی است که بحران آینده کشور است و آقای زنگنه که می توانست این سال ها در این خصوص اقدامی انجام دهد، اما کاری نکرد.

بیگی نژاد گفت: در واقع مدیریت شخص آقای زنگنه، مایه عبرت نظام است و کارهایی که انجام داده از کرسنت گرفته تا زمینه های دیگر، مایه عبرت است. بنده نمی دانم چرا ایشان به این صورت اظهار نظر می کند؛ ایشان بغض دولت قبل را در گلو دارد و هر کاری که دولت قبل انجام داده باشد را تمایلی به آن ندارد که  این ها به ضرر مردم و نظام است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به هم راستا بودن منافع اقتصادی با منافع سیاسی تصریح کرد: وقتی منافع اقتصادی کشوری با کشور دیگر گره و پیوند می خورد، منافع سیاسی نیز به وجود می آید که این قانون در همه جای دنیا صدق می کند. وقتی کشور ما با پاکستان یا عراق منفعت اقتصادی نداشته باشد، نمی تواند منفعت سیاسی ایجاد کند و ما مجبور هستیم که با عراق و افغانستان منفعت اقتصادی ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به انفجارهای اخیر در مرز افغانستان و ایران گفت: انفجارهایی که در مرز افغانستان انجام شد و فرآورده های ما را به آتش کشیدند، برای این بود که پیوند اقتصادی ما با افغانستان قطع شود؛ زمانی که پیوند اقتصادی قطع شود طبیعی است که در نهایت پیوند سیاسی هم قطع می شود. ما با دست خود پیوند اقتصادی با ترکمنستان را قطع کردیم که پیوند سیاسی هم قطع شد، همچنین پیوند اقتصادی با پاکستان را نیز قطع کردیم.

بیگی نژاد افزود: در حال حاضر نخست وزیر پاکستان با ما همراه است، اما ممکن است نخست وزیر بعدی این همراهی را نداشته باشد که این کارها را وزیر نفت انجام داده است؛ در خصوص افت گاز پارس جنوبی هم که برنامه ای نداشته است که همین موضوع باعث بیچارگی دولت بعد می شود. لذا بنده می گویم که ایشان با این اظهارات اخیر، بغض دولت قبل را دارد که در گفت و گویی به وی گفتم انقدر نسبت به دولت قبل بغض نداشته باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که پیوند اقتصادی و سیاسی کشور ما با کشورهای همسایه قطع شود، ما هیچ پیشرفتی نمی کنیم و در منطقه تنها می مانیم، حتی این موضوع روی رای گیری ها در سازمان ملل تاثیر می گذارد و این کشورها با ما خوب رفتار نخواهند کرد و این تنها ماندن بسیار بد است  چراکه ممکن است در نظام بین الملل دچار مشکل شویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات