صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۴۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نگاه دیپلماسی در مذاکره با آمریکا، بیانات رهبری است

رضایی با اشاره به اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: نگاه ما کاملا واضح است که تنها راه آمریکایی ها، بیانات رهبری در ۱۹ دی ماه در دیدار با مردم قم است.
زهرا ظهروند-خبرنگار/ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر  اینکه دیپلماسی غیرمستقیم با ایران از طریق کشورهای اروپایی و دیگر کشورها در جریان است، گفت:زیاده خواهی های آمریکایی ها در دولت فعلی شبیه دولت ترامپ است و می خواهد بدون برداشتن تحریم و با افزایش فشارها از طرف مقابل امتیاز بگیرد.

وی بیان اینکه اما متاسفانه تیم دیپلماتیک دولت، این قضیه را نپذیرفته است، افزود: تیم دیپلماتیک دولت هنوز به طرف مقابل اعتماد دارد؛دولت براساس همین ساده نگری ها، سعی در بازکردن یک کانال گفتگو با دولت بایدن داشته است و حتی گام هایی هم برداشت، ولی دولت مردان آمریکایی به صراحت گفته اند که حاضر به برداشتن تحریم ها نیستند بلکه خواستار افزودن موضوعات موشکی و منطقه ای به مذاکرات آینده شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه دولتی ها با وجود داشتن دیپلمات های قدیمی، نگاه بسیار ساده و ابتدایی به محیط بین الملل دارند، تصریح کرد: این نگاه منجر به خطاهای استراتژیک و راهبردی می شود. نگاه ما کاملا واضح است که تنها راه آمریکایی ها، بیانات رهبری در ۱۹ دی ماه در دیدار با مردم قم است. آمریکایی ها باید در گام اول اقدام به لغو تحریم ها کنند تا مشخص شود که با رویکردهای دولت قبل تفاوت دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:دولت باید نگاهش به تقویت فرصت های داخلی و استفاده از نخبگان باشد و مطمئن باشید با این روند مشکلات فعلی قابل حل است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات