صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۵۴
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

پول های بلوکه شده ایران نمی تواند عامل فشار به کشورمان باشد

متفکر آزاد با اشاره به پول های بلوکه شدن کشورمان در کره جنوبی و ژاپن گفت: بایستی به نقطه ای برسیم که طرف مقابل احساس نکند که با بلوکه کردن پول های ما می تواند به ما فشار وارد کند و این پیام باید به آنها داده شود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با متفکر آزاد
روح الله متفکر آزاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ژاپن، گفت: ما مذاکرات بسیاری با طرف های دیگر که پول هایمان در اختیارشان است، داشته ایم؛ بنده به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی و ژاپن، در این خصوص با سفرای این دو کشور مذاکره داشته ایم که بعضا و به خصوص در حوزه کره جنوبی بسیار هم موثر بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود:مسئولین دولتی هم به همین منوال هستند و خیلی از این ارتباطات برای آزاد کردن پول هایمان  انجام می گیرد، اما واقعیتی که وجود دارد این است که بایستی به نقطه ای برسیم که طرف مقابل احساس نکند که با بلوکه کردن پول های ما می تواند به ما فشار وارد کند و این پیام باید به آنها داده شود.

متفکر آزاد با بیان اینکه بلوکه کردن پول ها یک کار خلاف، غیرانسانی، غیراخلاقی و غیرقانونی است، اظهار کرد: اما اینکه بلوکه کردن پول هایمان را نقطه ضعف ما تقلی نکنند به انسجام داخلی، وحدت ملی و تقویت اقتصادی ملی ما برمی گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امید داریم که این پول های بلوکه شده آزاد شود، تصریح کرد: اما آزاد شدن این پول ها از طریق ارفاقی که آمریکا بخواهد داشته باشد، امکان پذیر نیست و باید از این طریق باشد که پیام ما محکم به آنها داده شود مبنی بر اینکه اگر آمریکا بخواهد به روش خود ادامه دهد، ما از دادن امتیازات بیشتر صرفه نظر کرده ایم و این پیام را به آمریکایی ها می دهیم که بدانند نمی توانند با ما بازی مالی این چنینی انجام دهند.
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات