صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۱۶

افشای طرح امارات برای آشوب در کربلا

معاون استاندار کربلا ضمن تاکید بر اینکه کربلا با توطئه‌ای خارجی برای تخریب زیرساخت‌هایش مواجه است، از جزییات طرح یک عملیات تروریستی و نافرمانی مدنی در کربلا پرده برداشت.
علی المیالی، معاون استاندار کربلا در گفتگو با سایت العهد گفت: یک آمریکایی پس از نشست‌هایی در ترکیه و امارات، برای ایجاد نافرمانی مدنی در کربلا برنامه‌ریزی کرده بود.
المیالی افزود: صالح یوسف صایل، افسر سابق عراقی همراه با متهم حسین زغیر طرح اجرای ترورها را تنظیم کرده بوده، او که متهم به جاسوسی است با قرار وثیقه آزاد شده بود.
معاون استاندار کربلا در ادامه ضمن ابراز تعجب از آزادی صایل در بغداد گفت: طرح گروهک الصقور ترور کنسول ایران، استاندار کربلا و معاونش بوده است.
او با اشاره به اینکه حسین زغیر، مامور جمع‌آوری اطلاعات جهت ترور استاندار پیشین کربلا بوده، گفت: از گروهک الصقور گفتگوهایی میان حسین زغیر و یک شخص آمریکایی اصالتا لبنانی ضبط شده است.
از سوی دیگر امال الدین الهر، استاندار پیشین کربلا نیز در این گفتگو با سایت العهد ضمن تاکید بر اینکه امارات در طرح تخریب عراق دست داشت، اظهار کرد: به امارات توصیه می‌کنم تروریست‌ها را از خاکش بیرون کند.
الهر با اشاره به اینکه فایل‌های ضبط شده در تلفن حسین زغیر برخی تماس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را برملا کردند، گفت: طرحی برای تخریب عراق وجود دارد که از اربیل و امارات مدیریت می‌شود.
استاندار پیشین کربلا با تاکید بر اینکه امارات در طرح تخریب عراق دست داشت، گفت: برخی بعثی‌ها و تروریست‌هایی که در حال حاضر ساکن امارات هستند، در برنامه‌ریزی برای ترور من شرکت داشتند.
استاندار پیشین کربلا با اشاره به اینکه امارات پول‌هایی را جهت حمایت از خرابکارها در تظاهرات عراق منتقل کرد، گفت: دولت عراق در برابر توطئه‌های برخی کشورها منطقه ساکت است.
او گفت: تلاش‌هایی شد تا خرابکارها فرصتی برای اعلام شورش در کربلا بیابند.
استاندار پیشین کربلا با اشاره به اینکه ابو علی البصری ۵۰ درصد تحقیقات مربوط به ماجرای ترور او را انجام داده، گفت: تحقیقات درباره تلاش گروهک الصقور برای ترور من پس از برکناری ابو علی البصری متوقف شدند.
الهر در پایان نیز با تاکید بر اینکه سکوت دولت عراق در مقابل طرح ترور او، در را به روی ترورهای بعدی خواهد گشود، گفت: عشایر کربلا حامی روند سیاسی و مرجعیت دینی هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات