صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۶۹۹

شاخ و شانه گوش شکسته‌ها برای المپیک/ رقبا روی پل در توکیو؟

کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو عملکرد نسبتا خوبی داشت هرچند طلای این رشته در هر ۲ دوره فقط یک مدال بود. 
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان به پایان رسید که تیم ملی کشورمان در کشتی فرنگی و آزاد به عنوان قهرمانی رسید.

کاروان ورزشی ایران در کشتی آزاد سهمیه کامل را گرفته و در کشتی فرنگی نیز در انتظار تک سهمیه باقی مانده است که قرار است در مسابقات بلغارستان کسب شود. حسین نوری به راحتی این سهمیه را از دست داد تا محمد بنا احتمالا از بین ناصر علیزاده که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید و رامین طاهری گزینه خود را برای کسب سهمیه انتخاب کند.

کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز به عنوان نخست رسید اما نباید فراموش کرد برای کسب نتیجه مطلوب در المپیک با توجه به حضور کشتی‌گیرانی از روسیه و آمریکا، کاروان ایران کار سختی خواهد داشت.

کشتی فرنگی که در المپیک ۲۰۱۲ با ۳ طلا بهترین عملکرد خود را داشت، نتوانست از این نتایج در ریو دفاع کند. شرایط کرونا هم برای این دوره از بازی‌ها همه معادلات و پیش‌بینی‌ها را بهم ریخته و با توجه به برگزار نشدن رقابت‌های بین‌المللی و عدم آنالیز حریفان کار سخت‌تر خواهد بود هر چند علیرضا دبیر چند روز پیش آب پاکی را روی دست مقامات ورزشی ریخت و اعلام کرد با توجه به مسائل اقتصادی نباید از کشتی انتظار مدال داشت. رئیس فدراسیون کشتی گفته بود برای کسب مدال در المپیک، مقامات باید دست در جیب خود کنند.

کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو عملکرد نسبتا خوبی داشت هرچند طلای این رشته در هر ۲ دوره فقط یک مدال بود. کمیل قاسمی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم و در لندن، حسن یزدانی در ۷۴ کیلوگرم و در ریو طلایی‌های کاروان ایران بودند.

با توجه به اینکه حسن یزدانی به یک وزن بالاتر رفته و با توجه به عملکرد درخشان وی در مسابقات قهرمانی آسیا، او یکی از امیدهای طلایی ایران در توکیو هم محسوب می‌شود.
 
حسن یزدانی موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا نیز طلا بگیرد تا بعد از آسیب دیدگی و دوری از میادین امیدها را برای کاروان ایران زنده کند. کامران قاسم پور در وزن 92 کیلو و علی شعبانی در 97 کیلو دیگر طلایی‌های کشورمان محسوب می شوند. کاروان کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا با 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز عنوان نخست را کسب کرد.

باید دید با این شرایط کرونا و ابهام در برگزاری رویدادهای مختلف، کاروان ورزشی کشتی چه نتایجی در بازی‌های توکیو کسب خواهد کرد.

اسامی مدال‌آوران کشتی فرنگی به شرح زیر است:
مدال طلا: پژمان پشتام، ناصر علیزاده، مهدی بالی و علی اکبر یوسفی در اوزان 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم
مدال نقره: مهدی محسن نژاد و میثم دلخانی در اوزان 60 و 63 کیلوگرم
مدال برنز: پویا دادمرز، حسین اسدی و امین کاویانی نژاد در اوزان 55، 67 و 72 کیلوگرم

اسامی مدال‌آوران کشتی آزاد به شرح زیر است:
مدال طلا: حسن یزدانی، کامران قاسم پور و علی شعبانی در اوزان 86، 92 و 97
مدال نقره: مصطفی حسین پور، علی سوادکوهی و علیرضا سرلک در اوزان57، 79 و 74 کیلو
برنز: مرتضی قیاسی، امین طاهری در اوزان 65 و 125 کیلو
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات