صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۹۹۶۶

کره جنوبی: به اظهارات ترامپ پاسخ نمی‌دهیم

دولت کره جنوبی روز دوشنبه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا علیه «مون جائه این» واکنش نشان داد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، دفتر مون در پاسخ به حملات لفظی اخیر ترامپ اعلام کرد:‌ «پاسخ دادن به اظهارات رهبران خارجی سابق را مناسب نمی‌دانیم».
ترامپ روز جمعه در اظهاراتی علیه رئیس جمهور کره جنوبی، او را «یک رهبر و مذاکره‌کننده ضعیف» توصیف کرده و با اشاره به عدم پرداخت هزینه‌های لازم برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، آن را «کلاهبرداری نظامی درازمدت از آمریکا» دانست.
رئیس جمهور سابق آمریکا افزود، کره جنوبی «دهه‌ها با ما مانند احمق‌ها رفتار کرده است» و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، هرگز برای مون ارزشی قائل نشده است.
این اظهارات تند ترامپ پس از آن بیان شد که مون در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز»، با اشاره به بی‌ثمر ماندن مذاکرات ترامپ و کیم گفت: «او مسئله را به حاشیه کشاند و در پیشبرد آن ناموفق ماند».
رئیس جمهور کره جنوبی در این مصاحبه گفت: «امیدوارم نام [جو] بایدن به‌عنوان رئیس جمهوری تاریخی ثبت شود که پیشرفتی واقعی و غیرقابل بازگشت را برای خلع سلاح کامل و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره موجب شد».
رئیس جمهور کره جنوبی همچنین درخواست‌های ترامپ درخصوص هزینه‌های دفاعی مشترک را غیرمنطقی دانست و توافق کشورش با دولت بایدن ظرف ۴۶ روز را نشانه تعهد او به متحدان آمریکا توصیف کرد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات