صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۵۳

پایانی ناخوشایند برای خانم صدراعظم 

سوسیال دموکرات‌ها هم اکنون شریک آنگلا مرکل در دولت ائتلافی هستند. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در نظرسنجی‌ها با حدود ۱۰ درصد محبوبیت پس از سوسیال‌دموکرات‌ها در جایگاه چهارم قرار دارد.
اگرچه برخی رسانه های آلمانی کماکان قصد دارند از آنگلا مرکل  به عنوان قوی ترین سیاستمدار اروپایی و حتی جهان یاد کنند، اما کاهش شدید محبوبیت حزب متبوع مرکل در نزد افکار عمومی آلمان، به وضوح نشان دهنده عدم موفقیت این سیاستمدار در همراه سازی افکار عمومی است. به نظر می رسد احزاب سنتی در آلمان، محبوبیت خود را شدیدا از دست داده اند! دو حزب سنتی سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی به نقطه ای رسیده اند که دیگر نمی توانند در خصوص تصدی گری پست صدر اعظمی کشورشان، امید چندانی داشته باشند! در مقابل، "حزب سبز" در آلمان توانسته است به یکی از احزاب موفق و تاثیرگذار تبدیل شود. حزبی که می تواند رهبری سیاسی سرزمین ژرمنها را در آینده ای نزدیک در دست گیرد! 

مرکل در حالی که کمتر از شش ماه تا وداع همیشگی با قدرت فاصله دارد، علاقه ای نسبت به مشاهده نتایج نظرسنجی های اخیر در کشورش ندارد. آخرین نظرسنجی‌ها در آلمان از پیشتازی حزب سبزها در کارزار انتخابات پارلمانی این کشور که مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد حکایت دارد.
 
روزنامه «بیلد» چند روز پیش نتیجه یک نظرسنجی را منتشر کرد که براساس آن محبوبیت حزب سبزها به ۲۸ درصد رسیده است. اقبال افکار عمومی در آلمان به حزب سبزها در حالی افزایش یافته است که آنالنا بربوک، یکی از دو رهبر این حزب به عنوان گزینه صدراعظمی در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو معرفی شده است.

 محبوبیت حزب متبوع  آنگلا مرکل( حزب دموکرات مسیحی)، صدراعظم کنونی آلمان در نظرسنجی روزنامه «بیلد» تنها ۲۷ درصد است.
محافظه‌کاران آلمان در انتخابات سال جاری پس از ۱۶ سال حضور در قدرت بدون آنگلا مرکل وارد کارزار انتخابات پارلمانی شده‌اند. در نظرسنجی روزنامه «بیلد» محبوبیت حزب سوسیال دموکرات که طی دهه‌ها یکی از دو حزب اصلی آلمان بود به ۱۳ درصد کاهش یافته است.
سوسیال دموکرات‌ها هم اکنون شریک آنگلا مرکل در دولت ائتلافی هستند. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در نظرسنجی‌ها با حدود ۱۰ درصد محبوبیت پس از سوسیال‌دموکرات‌ها در جایگاه چهارم قرار دارد.
 
 
غفاری
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات