صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۰۱۵۲
فرمانده کل سپاه در تبیین نقش حاج قاسم سلیمانی

سپهسالار میدان، قدرت‌ساز دیپلماسی

فرمانده کل سپاه گفت: اگر این نیروی عظیم با آن پشتوانه‌های وسیع و آن مردان در میدانی همچون حاج قاسم در میدان نبودند، امروز داعش آن ویروس خطرناک سیاسی که خود یک کرونای سیاسی و یک کرونای امنیتی بود عالمگیر می‌شد.

فرمانده کل سپاه در آیین معارفه جانشین و معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه سخنانی با بیان این که نیروی قدس در پی این نبوده است که منفعت و امنیت کشور دیگری را فدای ایران کند یا منفعت و امنیت ایران را فدای دیگران، گفت: شهید حاج قاسم در پی هم‌افزایی این منافع و مستحکم کردن آنها در یک آرایه وسیع و به هم پیوسته جهانی و منطقه‌ای بوده است و این سر و رمز و راز واقعی پیروزی نیروی قدس در میدان‎هایی است که در آن درگیر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مصیبت‌هایی که بر ائمه اطهار(ع) علی وارد شد همه از نبود مردان میدان بود

وی با تأکید بر اینکه اگر مردان با شرف میدان دفاع مقدس نبودند همان سرنوشت صدر اسلام تکرار می‌شد و انقلاب، اسلام و ایران همه با هم شکست می‌خورد، تصریح کرد: همه چیز در میدان شکل می‌گیرد، نیروی قدس ما در میدان از منافع اسلام و ایران دفاع کرد، هر کجا دشمن وارد شد و ایستاد و جوانان مسلمان را به صحنه دفاع وارد کرد و جبهه را استحکام بخشید، حمایت و پشتیبانی کرد و تدبیر و اندیشه دفاع را به واقعیت روی زمین تبدیل کرد.

وی تأکید کرد: سپهسالار و سردار بزرگ میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای امنیت ایران و سایر بلاد اسلامی همواره در کوه‌ها، بیابان‎ها و دشت‎ها در تعقیب دشمن بود.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه اگر این نیروی عظیم با آن پشتوانه‌های وسیع در میدان نبود امروز داعش آن ویروس خطرناک سیاسی که خود یک کرونای سیاسی و یک کرونای امنیتی بود عالمگیر می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر حاج قاسم نمی‎ایستاد امروز داعش در این سرزمین و سایر سرزمین‌ها و پیکرهای اجتماعی نفوذ می‌داشت، مردم ما اصلاً از نزدیک چهره یک داعشی را ندیدند! چرا؟ چون او در میدان بود؛ چهره یک آمریکایی مهاجم را ندیدند! چون او و شما در میدان بودید.

فرمانده کل سپاه میدان را مقدس دانست و با اشاره به نقش سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده حاج قاسم در میدان گفت: او این هنر را داشت که دیپلماسی را در خدمت میدان آورد، این قوت و جامعیت شخصیت او بود که هم در میدان جهاد می‌جنگید و هم می‌توانست اجماع بسازد، ائتلاف ایجاد کند و آرایش سیاسی صحنه را تغییر دهد و در عین حال برای دیپلماسی نیز قدرت بسازد.

وی افزود: همه می‌دانیم و می‌دانند که دیپلماسی بدون مضمون و محتوای قدرت صوت و کلمه است و امروز جهان برای صوت و کلمه‌ای که بدون پشتوانه قدرت باشد احترامی قائل نیست، نفوذ کلام پشتوانه قدرت می‌خواهد، سپاه و نیروی قدس آن و فرمانده رشید و فرماندهان شجاع آن این قدرت را می‎ساختند.

سرلشکر سلامی در پایان شهیدان را نقطه اوج و نماد شرافت ملت ایران توصیف و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز در اوج عزت است و در قلب همه مردم جا دارد، او را دیگر نمی‎توان از قلب‌ها جدا کرد و امروز عزیزتر از دیروز است او زنده است و نزد خداوند روزی‌خوار است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات