صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۰۵
کارشناس مسائل امنیتی عراق:

آمریکا در پشت پرده افزایش حملات تروریستی در عراق قرار دارد

یک کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به افزایش حملات تروریستی در نقاط مختلف این کشور، گفت: آمریکا در پشت پرده افزایش این حملات قرار دارد.

به گزارش بغداد الیوم، «علی الوائلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق سخنانی را در خصوص افزایش حملات تروریستی داعش در نقاط مختلف این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: آمریکا در پشت پرده افزایش این حملات قرار دارد. در واقع، مقامات آمریکایی تلاش کردند تا از طریق حملات تروریستی که اخیراً در کشور رخ داد پیام‌هایی را منتقل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در جریان حملات تروریستی اخیر در طارمیه، کرکوک، دیالی و الأنبار، آمریکا به دنبال این بود که بر اهمیت حضور نیروهای خارجی در عراق تاکید کند و اهمیت حضور این نیروها در نبرد ادعایی با تروریسم را نشان دهد.

این کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به اینکه اینگونه حملات تروریستی امنیت و ثبات پایتخت عراق را تهدید می‌کند، یادآور شد: عدم اقدام دستگاه‌های امنیتی و دولتی در مناطقِ نا امن، ابهام برانگیز است.

گفتنی است، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که ایالات متحده آمریکا درحال حاضر سناریوی احیای داعش در عراق را دنبال می‌کند؛ کما اینکه از زمان روی کار آمدن بایدن در آمریکا، اقدامات تروریستی داعش در نقاط مختلف عراق به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات