صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۰۳۵۴

کاهش شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: دوره اوج بیماری بلند بود و هنوز با اینکه روند نزولی شده، میزان بیماران بستری در بیمارستان‌ها زیاد است؛ هرچند وردی بیمار به بیمارستا‌ها کم شده است.

رئیسی گفت: تعداد شهر‌های قرمز باز هم کاهش پیدا کرده و تعداد شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر رسیده، شهر‌های نارنجی ۲۶۳ شهر و ۱۳۹ شهر نیز در وضعیت زرد هستند. تعداد شهر‌های قرمز همچنان رو به کاهش است. دو هفته پیش تعداد شهر‌های قرمز ۳۰۱ شهر بود و هفته گذشته به ۱۰۲ شهر کاهش یافت و این هفته به ۴۶ شهر رسید.

وی افزود: در ۲۶ استان روند کرونا نزولی شده و در پنج استان نیز با اینکه به قله پیک چهارم رسیدیم، هنوز روند نزولی سرعت نگرفته. امیدواریم در این هفته، سرعت نزولی شدن مورد بیماری در این استان‌ها نیز بیشتر و شهر‌های قرمز باز هم کمتر شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران، نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند و تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، روند صعودی متوقف شده و رفته رفته وارد روند نزولی می‌شوند. امیدواریم به زودی با رعایت مردم این استان‌ها نیز از وضعیت قرمز خارج شوند.

رئیسی گفت: از مردم همه استان‌های کشور برای رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب‌های احیا تشکر می‌کنیم واقعا پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات