صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۳۵۵

ممنوعیت تردد بین شهری از سه شنبه

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره مصوبات جدید این ستاد گفت: تعداد مصوبات زیاد بود، خلاصه آن‌ها این است که درباره تردد روز‌های منتهی به عید فطر از ساعت ۱۴ روز سه شنبه تا ساعت ۱۲ شنبه در تمام جاده‌های کشور منع تردد داریم.

وی افزود: این منع تردد شامل همه شهر‌های قرمز، نارنجی و حتی زرد می‌شود. جریمه آن در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار است و کلا تردد ممنوع است و اگر موردی دیده شود، حتما این جریمه‌ها اعمال می‌شود.

رئیسی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس‌های جدید آفریقایی و هندی، منع تردد‌های بین شهری است.

وی گفت: تصمیم دیگر برای فعالیت مشاغل در شهر‌های قرمز است. قبلا فقط مشاغل گروه یک در این شهر‌ها فعال بودند و در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه یک دو فعال بودند؛ اکنون مصوب شد که در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو تا یک هفته فعالیت کنند، اما گر تخلفی باشد جرایم بیشتر می شود.

رئیسی گفت: اگر مشاغل گروه یک و دو در این هفته از پروتکل‌ها تخلف کنند، در شهر‌های قرمز سه هفته و در شهر‌های نارنجی دو هفته پلمب می‌شوند.

وی افزود: در واکسیناسیون هم مصوب شد با توجه به اینکه از امروز ساعت ۱۴ سامانه باز می‌شود، افراد بالای ۸۰ سال که تا کنون با آن‌ها تماس نگرفته اند می‌توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن خود را وارد کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: به هیچ وجه سهمیه افراد بالای ۸۰ سال و هیچ گروهی سوخت نمی‌شود و حتما همکاران ما در وزارت بهداشت با آنان تماس می‌گیرند.

وی ادامه داد: از طرفی باید به شدت از تجمع و صف پرهیز کنیم. همه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و غیر دولتی موظف شدند فضا‌ها و سالن‌هایی که دارند را برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت بگذارند. آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت ورزش نیز همین طور تا در فضای بزرگتر و با تهویه مناسب واکسیناسیون را انجام دهیم.

رئیسی گفت: نیروی انتظامی و بسیج نیز در کنترل مرز‌های شرقی خوب عمل کردند و ۳۸۰۰ نفر که هفته گذشت غیر قانونی وارد کشور شده بودند، برگردانده شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات