صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۷۱۶

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان از لاریجانی دعوت کرد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای از علی لاریجانی برای حضور در جلسات انتخاباتی و پاسخ به 9 سوال اساسی دعوت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای علی لاریجانی

سلام علیکم

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در آستانه‌ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، از ابتدای سال 1400 سلسله جلساتی را تحت عنوان جمهور، به جهت بررسی برنامه کاندیداها برگزار کرده است. 

آقای لاریجانی، با توجه به سوابق شما در جایگاه‌های مهم و حساس کشور از جمله سه دوره ریاست بر قوه مقننه، دبیری شورای عالی امنیت ملی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهار سال ریاست بر سازمان صدا و سیما، چهار سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران، شایان ذکر است که در تمام این سال‌ها، هیچ جلسه‌ و تریبونی را جهت شنیدن نقدها و مطالبات به جنبش دانشجویی اختصاص نداده‌اید. 

این در حالی است که هنوز هم پیرامون عملکرد شما در دوازده سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی نقدهای جدی و سوالاتی بی پاسخ وجود دارد، ما معتقدیم شما در مسند ریاست مجلس در همراهی با دولت روحانی این نهاد قانون گذار را از راس امور خارج کرده اید، شما گفته اید حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود. ما هم با نظر شما در این رابطه معتقدیم لذا از مدیریت پادگانی شما در مسند ریاست مجلس در همراهی با مجلس در این 9 بخش سوال جدی داریم.

امید داریم برای این سوالات سخت پاسخی در خور داشته باشید:

1- تصویب برجام بدون رعایت الزامات و بررسی‌های کارشناسی.
2- عدم ایستادگی برابر دولت در بسیاری از موارد مانند کنار گذاشته شدن طرح مسکن مهر.
3- بی‌اعتنایی به اصلاح نظام مالیاتی.
4- عدم اقدام جدی علیه مصائب بانکداری.
5- عدم اصلاح فرآیند اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها.
6- همراهی با دولت برای لغو سهمیه‌بندی بنزین و اعمال مجدد آن و انفعال مجلس.
7- بی‌تفاوتی به انحراف 65 درصدی احکام برنامه ششم توسعه.
8- بی‌تفاوتی به انحراف دولت در مسائل ارزی و تحریمی.
9- همراهی با روحانی برای عدم‌ خلع‌ید وزرای ناکارآمد دولت.

این نقدها در حالی موجبات نگرانی ما را فراهم کرده است که با اعلام کاندیداتوری شما در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جنبش دانشجویی بسیار بیم آن را دارد که اگر در مسند ریاست جمهوری نیز واقع شوید بر سوال‌های اساسی و بی‌پاسخ در اذهان بیفزایید و در جهت برطرف کردن نواقص جدی عملکرد خود همانند گذشته گامی برندارید. 

با توجه به اهمیت بالای جایگاهی که برای آن اعلام کاندیداتوری کرده‌اید، از شما دعوت می کنیم که  در سلسله جلسات جمهور حضور پیدا کرده و ضمن پاسخگویی به نقدها پیرامون عملکردتان در نه بخش بالا برنامه‌های عملیاتی خود را در زمینه‌های اقتصاد، سیاست خارجه، فرهنگ و زنان‌وخانواده را جهت برطرف کردن مشکلات کشور در این برهه حساس کنونی ارائه دهید تا ملت شریف ایران بدانند که خدمت‌گزاران آنها در دولت پذیرای نقدهای مردمی هستند.

والسلام علی من تبع الهدی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات