صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۶۱۸

تاخیر اصلاح‌طلبان در تبلیغات مجازی نسبت به اصولگریان/رییسی، محبوب و پرمحتوا در فضای مجازی

تحلیل دیتاک از بیگ‌دیتای رسانه‌ای پیرامون کاندیدا‌های احتمالی ۱۴۰۰ در هفته سوم اردیبهشت‌ماه رییسی را در صدر توجهات و احساسات مثبت فضای مجازی نشان می‌دهد.

این افکارسنجی که پیش از ثبت‌نام رییسی، جهانگیری و لاریجانی و در هفته سوم اردیبهشت‌ماه صورت گرفته، رییسی (۵۷٪)، جلیلی (۴۱٪) و قاسمی (۳۸٪) را به ترتیب محبوب‌ترین کاندیدا‌های احتمالی از دیدگاه رسانه‌ها برآورد می‌کند. همچنین آمار جهانگیری، لاریجانی و هاشمی نیز پس از ثبت‌نام افزایش چشمگیری داشته و احتمالا در روز‌های آتی شاهد توجه بیشتر افکارعمومی به نامزد‌ها خواهیم بود.

بیشترین توجهات و حجم محتوای فضای مجازی که در محور عمودی نمایش داده شده، به ترتیب متعلق به رییسی، احمدی‌نژاد و محمد است. این شاخص ترکیبی از فرمول اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی دیتاک از پست، لایک، بازدید، کامنت و ... در شبکه‌های اجتماعی است.

بیگ دیتای بررسی شده در این گزارش قابل ارائه به پژوهشگران و متخصصان این حوزه جهت تحلیل مسائل مربوط به انتخابات است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات