صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۷۹۱
گروه های مقاومت عراق:

به مبارزات ضد اشغالگری علیه آمریکا شدت می بخشیم

گروه های مقاومت عراق با توجه به تعلل و تاخیر آمریکایی ها در خروج نظامیانشان از خاک عراق، طی بیانیه ای تاکید کردند که به مبارزات ضد اشغالگری علیه آمریکا شدت خواهند بخشید.

مقاومت عراق تأکید کرد که بعد از چندین بار وساطت و میانجیگری از سوی برخی سیاستمداران عراقی، مقاومت بیش از یک بار به دولت عراق که در حال مذاکره با طرف آمریکایی جهت تعیین سرنوشت نظامیان خارجی است، فرصت داد، اما نتیجه این دو دور مذاکرات بسیار ناخوشایند و تأسف‌آور بود.

شورای هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرد، می‌افزاید: «آنچه وضعیت را اسفبارتر می‌کند، اظهارات مسئولان نظامی آمریکایی است که از نبود جدول زمان‌بندی نزدیکی برای خروج نظامیانشان سخن می‌گویند و تأکید می‌کنند که این دولت عراق است که خواستار ماندن آنها شده است، بدون اینکه در این خصوص دولت کنونی عراق این اظهارات را تکذیب کند».

این شورا ادامه داد: «دستاورد دو دور گفتگو و مذاکره با طرف آمریکایی تماماً غیرقابل قبول است و تلاشی جز دور زدن و  به تأخیر انداختن (خروج نظامیان اشغالگر) نیست، به همین دلیل تأکید می‌کنیم که این فرزندان آزاده عراق هستند که حق دارند حرف آخر را بزنند و آنچه را تضمین‌کننده تحقق منافع و امنیت عراقی‌ها باشد، مشخص کنند».

در این  بیانیه تأکید می شود که: «ادامه حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی و پایگاه‌هایشان در خاک عراق و کنترل آسمان آن، نقض مستمر قانون اساسی عراق است که صراحتاً این امر را ممنوع کرده است و آن بی‌احترامی به خواست و اراده میلیون‌ها نفر از فرزندان این کشور و نقض آشکار مصوبه مجلس نمایندگان عراق (در خروج از خاک عراق) است».

شورای هماهنگی مقاومت عراق در پایان بیانیه خود اعلام کرد: «دولت آمریکا با رد درخواست خروج نظامیانش، این پیام شفاف و صریح را به ما داده است که آنها جز زبان زور، زبان دیگری نمی‌فهمند، به همین دلیل مقاومت عراق بر آمادگی کامل خود جهت ادای وظیفه شرعی، ملی و قانونی خود برای تحقق این هدف تأکید می‌کند و یادآور می‌شود، عملیات جهادی مقاومت نه‌تنها ادامه دارد، بلکه روند شدیدتری علیه اشغالگران به خود خواهد گرفت، تا به‌یاری خدای متعال و همه نیروهای شجاع مقاومت، آنها را ناکام و شکست‌خورده همچون قبل، وادار به خروج کنیم».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات