صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۵۱

واکنش ضعیف فرانسه به جاسوسی آمریکا از سران اروپا

دولت فرانسه امروز (دوشنبه) در واکنش به گزارش‌ها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از رهبران ارشد اروپا با کمک سرویس جاسوسی دانمارک، این مسئله را در صورت اثبات «بسیار جدی» خواند.

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو گفت: بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها، در همکاری با سرویس‌های آمریکایی مرتکب خطا شده‌اند.

وی افزود: در صورتی که مشخص شود آمریکا از رهبران اتحادیه اروپا جاسوسی می‌کرده، این (مسئله) بسیار جدی خواهد بود.

یک  رسانه  آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور  این کشور کمک کرده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد، اما اکنون روزنامه‌نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان در همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدراعظم و رئیس‌جمهور آلمان را هدف قرار داده بود.

در گزارش جدید همچنین مشخص شده که آمریکا از «پیر اشتینبرک» کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) نیز جاسوسی کرده است. 

دولت دانمارک و سرویس جاسوسی این کشور تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات