صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۵۲
مشاور امنیت ملی دولت ترامپ:

باید کودتایی مشابه میانمار در آمریکا انجام شود

«منظورم این است که این کار بی سابقه نیست. برخی طوری درباره حکومت نظامی صحبت می‌کنند که گویی تاکنون اصلاً این کار انجام نشده است. تاکنون ۶۴ بار حکومت نظامی داشته‌ایم».

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فلین در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفت: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟».

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در میان فریاد تشویق افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد».

روز اول فوریه ۲۰۲۱ ارتش میانمار با برکنار و بازداشت کردن مقامات ارشد دولت منتخب این کشور به بهانه تقلب در انتخابات، یک سال وضعیت اضطراری اعلام کرد. وقوع کودتا در این کشور باعث اعتراضات گسترده در سراسر این کشور شد که همچنان ادامه دارد.

در حالیکه سرکوب معترضان توسط نظامیان کودتاچی در میانمار همچنان ادامه دارد، «انجمن حمایت از زندانیان سیاسی میانمار» (AAPP) روز یک شنبه اعلام کرد که از زمان شروع کودتا تا به امروز ۸۴۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.

اعضای فرقه راست‌گرای افراطی کیواِنان معتقدند که در آمریکا یک دولت پشت پرده وجود دارد که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود در تلاش بود با آن‌ها مبارزه کند. حامیان این فرضیه یکی از عوامل اصلی حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری میلادی بودند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا،  ترامپ تا پیش از شمارش آرای پستی از بایدن پیش افتاده بود. اما با شمارش آرای پستی که در برخی ایالت‌ها تا چند روز طول کشید، نتیجه انتخابات به نفع بایدن تغییر کرد.

ترامپ پس از شکست در انتخابات، ادعای تقلب گسترده توسط دموکرات‌ها را مطرح کرد و ده‌ها شکایت در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها بی‌نتیجه ماندند. در نهایت، هواداران ترامپ روز بررسی آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره، به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

به رغم گذشت چهار ماه از آغاز ریاست جمهوری «جو بایدن» در آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» این کشور می‌دانند و از نظر آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است.

فلین سال گذشته و پس از شکست ترامپ در انتخابات نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر او (ترامپ) بخواهد، می‌تواند در ایالت‌های چرخشی از توانایی‌های نظامی استفاده کند و آن‌ها را در این ایالات مستقر کرده و به طور اساسی انتخابات را در هر یک از آن‌ها مجدداً برگزار کند».

این مقام سابق کاخ سفید در ادامه گفت: «منظورم این است که این کار بی سابقه نیست. برخی طوری درباره حکومت نظامی صحبت می‌کنند که گویی تاکنون اصلاً این کار انجام نشده است. تاکنون ۶۴ بار حکومت نظامی داشته‌ایم».

فلین در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرد از خود رفع اتهام کند و مدعی شد دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند. با این حال ترامپ اوایل آذرماه سال گذشته با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، فلین را مورد عفو قرار داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات