صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۹۴

انتخابات در مکتب سلیمانی

در انتخابات براساس مکتب سلیمانی باید دقت کرد به گزینه‌ای رأی دهیم که خار چشم دشمن هستند. درواقع، پاسخ کوبنده مردم به دشمن در انتخابات زمانی محقق می‌شود که راهبردهای آن را خنثی کنند.

مکتب سلیمانی، مکتبی اسوه برای امروز و فردای ماست. درواقع، ضرورت اداره احسن کشور، پیشبرد انقلاب و نظام ایجاب می‌کند که اصول مکتب ایشان راهنمای عمل امروز و فردای ما قرار گیرد. در این میان، یکی از عرصه‌هایی که در آن باید این اصول مدنظر و مورد توجه قرار گیرد و در وضعیت کنونی نیز اهمیت فراوانی دارد، «انتخابات» است. بنابراین، اکنون سؤال این است که اگر در انتخابات بخواهیم مکتب سردار شهیدمان را معیار انتخاب خود قرار دهیم، این انتخاب حاوی چه ویژگی‌هایی است؟

 

۱ حجت شرعی داشتن: متأثر از ویژگی اخلاص در مکتب حاج قاسم، در انتخابات نیز باید برای رضای خدا شرکت کرد و این شرکت را تکلیفی شرعی و در راستای تقرب الهی دانست. برای این منظور نیز باید تلاش شود تا بدون حب و بغض‌های جناحی، قومی، قبیله‌ای و... در راستای عمل به تکلیف شرعی خود مشارکت داشته و نسبت به رأیی که در صندوق می‌اندازیم، حجت شرعی داشته باشیم.

 

۲ عمل به رهنمودهای رهبری: تجلی عنصر ولایت‌مداری مکتب حاج قاسم در انتخابات، همانا دقت در رعایت رهنمودها و راهبردهای رهبری در انتخابات است.

 

۳ انتخاب انقلابی: انتخابات مطلوب در مکتب حاج قاسم، بدون شک نمی‌تواند انتخاباتی باشد که در گزینه‌ها شاخصه‌های انقلابی‌گری یا صدق نمی‌کند یا اندک است. بنابراین، چنانچه بخواهیم در چارچوب مکتب سلیمانی در انتخابات مشارکت کنیم، این مشارکت باید معطوف به انتخاب گزینه‌های انقلابی باشد.

 

۴ انتخاب شجاعانه و مدبرانه: در مکتب سلیمانی، برای انتخاب باید هم شجاع بود و هم مدبر؛ به این ترتیب که ابتدا باید مدبرانه تحقیق کرد تا به گزینه اصلح رسید و آنگاه، شجاعانه تصمیم گرفت و اقدام کرد ولو در این میان، به گزینه‌هایی برسیم که در قوم، قبیله و... ما قرار ندارند یا اینکه جوان و ناشناخته هستند، اما چون اصلح هستند باید به آنها رأی داد.

 

۵ انتخاب دشمن‌شکن: در انتخابات همواره دشمنان نظام به یک جریان یا برخی از افراد بیش از دیگران تمایل دارند و در تبلیغات خود به تصویرسازی مطلوب از آنها دست می‌زنند و در نقطه مقابل، رقیب آنها را تخریب می‌کنند. در انتخابات براساس مکتب سلیمانی باید دقت کرد به گزینه‌ای رأی دهیم که خار چشم دشمن هستند. درواقع، پاسخ کوبنده مردم به دشمن در انتخابات زمانی محقق می‌شود که راهبردهای آن را خنثی کنند.

 

۶ انتخاب کارآمد و مشکل‌گشا: در انتخابات براساس مکتب سلیمانی باید تلاش شود تا گزینه‌های کارآمد و عملگرا (به معنای مثبت آن، یعنی کسانی که اهل اقدام و عمل هستند و نه صرفاً حرف و شعار) در مصادر امور قرار گیرند که به چاره‌اندیشی برای مشکلات کشور و حداکثرسازی منافع انقلاب، نظام و مردم کمک می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات