صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۶۱

وزیر کشور پاکستان: طالبان تغییر کرده است

ابتکار عمل مذاکرات با طالبان افغانستان نه فقط برای پاکستان بلکه برای تمام منطقه مهم است.

به گزارش پایگاه خبری The News، وزیر کشور پاکستان گفت، سیاست پاکستان مانند طالبان تغییر کرده و طالبان، افغانستان را با زور تصاحب نمی‌کند.

 شیخ راشد، وزیر کشور پاکستان همچنین گفت، اسلام آباد هر دولتی که مورد حمایت مردم افغانستان باشد را می‌پذیرد. پاکستان از تصمیمش در عدم تامین پایگاه‌های هوایی برای آمریکا در حالی حمایت می‌کند که سیاستگذاری‌های منطقه‌ای در پی خروج نیروهای خارجی از افغانستان به سوی مسیری جدید پیش می‌روند.

وی در جریان یک نشست خبری در راولپندی و تاکید بر این که دولت و اپوزیسیون در یک مسیر هستند، گفت: پاکستان در آرزوی صلح در افغانستان است.

اظهارات وزیر کشور پاکستان پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا و با وجود نگرانی‌های جدید درباره احتمال وقوع جنگ داخلی جدید در افغانستان اعلام کرد که ماموریت نظامی کشورش در افغانستان در ۳۱ اوت سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

وزیر کشور پاکستان همچنین گفت: ابتکار عمل مذاکرات با طالبان افغانستان نه فقط برای پاکستان بلکه برای تمام منطقه مهم است. هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند پاکستان را نادیده بگیرد. هیچ فشاری روی ما نیست. پاکستان هیچ پایگاهی را برای هیچ کشوری برای انجام عملیات در افغانستان فراهم نمی‌کند.

وی همچنین گفت: حضور هند در افغانستان با شرمساری است و هیچ گزینه دیگری برای دهلی‌نو نمانده جز اینکه پرسنلش را از افغانستان خارج کند. هند فعالیت‌های تروریستی در افغانستان انجام می‌دهد و بیش از ۴۰ سال است که اخبار نادرست درباره پاکستان به سراسر جهان مخابره می‌کند.

وزیر کشور پاکستان همچنین با اعلام اینکه چرا برقراری صلح در افغانستان مهم است، گفت:‌ سرمایه گذاری چین در این کشور فقط زمانی ثمره می‌دهد که ثبات در افغانستان ایجاد شود.

وی درباره گذرگاه‌های مرزی با افغانستان نیز گفت: تنها مرزهای تورخم و چمن باز می‌مانند و پاکستانی‌های واکسینه شده فقط اجازه ورود به کشور را دارند.

 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات