صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۷۱
قنادباشی:

خلع سلاح دشمن با هماهنگی قوا/ ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت منطقه ای است

بخش بزرگی از رسانه های دشمن، درصدد ایجاد اختلاف در کشور ما هستند؛ به همین روی در این موقعیت، بهترین کار این است که تا می توان باید میان نهادهای قانونی و قوای سه گانه مقننه، قضائیه و مجریه وحدت و همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد.

زهرا ظهروند-خبرنگار/جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص لزوم تعامل و ارتباط قوای سه گانه با همدیگر جهت حل مشکلات کشور، گفت: در شرایط معمولی و عادی، زمانی که قوای کشورها ضمن حفظ استقلال و انجام وظایف قانونی خود با همدیگر هماهنگ باشند،  قائدتا این هماهنگی و تعامل به پیشرفت کشورها کمک می کند و باعث می شود که اهداف و مقاصد مورد نظر تحقق پیدا کند.


ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت منطقه ای است
وی افزود: به دلیل اینکه اگر قرار باشد که قوا با استفاده از حقی که دارند و تکالیفی که بر عهده دارند،در صدد مچ گیری و ضدیت با همدیگر باشند، یک امر مسلم است که در روند امور کشور خلل ایجاد می شود. اما در شرایطی که کشور ما قرار دارد و در یک جنگ اقتصادی شدید و همه جانبه از طرف آمریکایی ها قرار داریم و دشمنی هایی که با ما دارد و اینکه ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت منطقه ای و قرار گرفتن در یک شرایط خوب است و همچنین در حال تبدیل شدن به یک قدرت همه جانبه است، در همه ابعاد آسیب پذیر است.


رسانه های خارجی بیشترین هجمه ها را علیه ایران دارند
قنادباشی افزود: بنابراین در چنین شرایطی قائدتا هماهنگی میان قوای کشور می تواند بسیار موثرتر باشد، چراکه اگر دقت کنیم، رسانه های خارجی بیشترین هجمه ای که علیه یک کشور با زبان همان کشور انجام می دهند، کشور ما است. آمریکایی ها بیشترین هزینه ای که برای رسانه های برون مرزی انجام می دهند، همچنین انگلیسی ها، فرانسوی ها، رژیم صیهونیستی و ثروتمندان یهودی در جهان و ارتجاع عربی بیشترین هزینه ای که برای رسانه علیه یک کشوری انجام می دهند، علیه ما است.


این کارشناس ادامه داد: این مسئله و هجمه ها هم  در فضای مجازی و هم در فضای غیرمجازی و هم در شبکه های ماهواره ای است و جالب است بدانید که بخش بزرگی از این اخلاف اندازی و بدبینی ها در اختلاف بین ملت است و اینکه در ایران، بدبینی قومیتی و بدبینی نسلی ایجاد می کنند، به عنوان نمونه باعث می شوند که یک نسل به نسل دیگر بدبین شود. همچنین انوع اختلاف ها را بین زن و مرد ایجاد می کنند و بدبینی به این موضوع را دامن می زنند.


خلع سلاح دشمن با هماهنگی قوا
وی با بیان اینکه رسانه های دشمن حتی بین وزارتخانه ها نیز اختلاف افکنی می کنند، اظهار کرد: وقتی به یک برنامه خبری بی بی سی گوش می دهید، امکان ندارد که بخش هایی از آن ایجاد تحریک کرد و اختلاف افکنی در کشور ما نباشد؛ در چنین شرایطی بیشترین هزینه و تبلیغ را علیه کشور ما انجام می دهند و بخش بزرگی از تبلیغات آنها جهت اختلاف افکنی ما است، لذا دستور و سفارش به وحدت، مهم ترین سلاح مقاومت در برابر این جریان بزرگ و سهمگین رسانه ای اختلاف انداز است.لذا ما نباید تصور کنیم که این عبارت اختلاف بیفکن و حکومت کن، برای گذشته است، چراکه همین الان رسانه هایی مشغول این کار هستند.


قنادباشی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از این رسانه ها درصدد ایجاد اختلاف در کشور ما هستند، گفت: این رسانه ها در زمان امام راحل نیز بین ارتش و روحانیت و اکنون بین روحانیت و دانشگاه در حال اختلاف افکنی هستند و یک فهرست طولانی اختلاف افکنی علیه ما دارند. به همین روی در این موقعیت، بهترین کار این است که تا می توان باید میان نهادهای قانونی و قوای سه گانه مقننه، قضائیه و مجریه وحدت و همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد و اینطور نباشد که وظایف قانونی نسبت به یکدیگر را فراموش کنند.


هماهنگی بین قوا به پاکدستی قوا کمک می کند
وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان نمونه قوه قضائیه مسئول است اگر فردی در قوه مجریه جرمی مرتکب شد را محاکمه کند، چراکه این یک نوع همکاری است و در واقع به قوه مجریه در پاک ماندن آن کمک می کند. وقتی گفته می شود که قوه قضائیه باید با قوه مجریه هماهنگ باشد، منظور این نیست که همه خطاهایی که در این قوه، انجام می شود را نادیده بگیرد، بلکه منظور این است که از طریق پیگرد قانونی قرار دادن مجرمان و محامکه کردن آنها به قوه مجریه کمک کند.


این کارشناس سیاسی و مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: این کار باعث می شود که قوه مجریه فلج نشود، یعنی از طریق هماهنگی با قوه قضائیه، مجرمین حذف می شوند یا مجازات هایی برای آنها تعیین می شود که باعث کمک به قوه مجریه می شود.

به همین سبب اگر قوه قضائیه وظایف خود را انجام ندهد و مجرمین را دستگیر نکند، نمی توان گفت که بین این قوا هماهنگی وجود دارد. البته همانطور که گفته شد نباید به سمت مچ گیری و اختلافات فلج کننده و بی ثمر برویم،بلکه باید به سمت تحقق وظایف برویم تا در این شرایط جهانی که بسیاری از نظام های دنیا، سرسپرده و وابسته و ضد مردم هستند، نظام ما بتواند یک نظام مردمی و مستقل باشد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات