صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۲۱۸۱

رژیم صهیونیستی از ابتدای ۲۰۲۱, ۴۷۴ خانه متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون دست کم ۴۷۴ خانه متعلق به فلسطینیان را ویران کرده است.به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی از آغاز سال ۲۰۲۱ تاکنون دست کم ۴۷۴ ساختمان متعلق به فلسطینیان را ویران کرده‌اند، از جمله ۱۵۰ ساختمان که کشورهای خارجی برای فلسطینیان احداث کرده بودند را مصادره کرده و یا صاحبان آن را مجبور به تخریب کرده‌اند.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است، در نتیجه عملیات تخریب، ۶۵۶ فلسطینی از جمله حدود ۳۵۹ کودک در مناطق مختلف کرانه باختری آواره شده‌اند.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این امر، افزایش ۳۲ درصدی تعداد ساختمان‌های مورد هدف برای تخریب، افزایش ۱۴۵ درصدی هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که توسط حامیان مالی خارجی احداث شده‌اند و افزایش ۷۰ درصدی تعداد ساکنان مهاجر در مقایسه با دوره قبل در سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است، قوانین بین‌المللی مقامات رژیم صهیونیستی را ملزم به تأمین حمایت و حفاظت از ساکنان مناطق فلسطینی اشغال شده و تضمین رفاه آنها و احترام به حقوق انسانی آنها می‌کند.
این نهاد سازمان ملل ضمن تاکید بر ممنوعیت تخریب هرگونه دارایی غیرنظامیان توسط مقامات رژیم اشغالگر، اعلام کرد، تخریب گسترده دارایی‌ها با کنوانسیون چهارم ژنو مغایرت داشته و احتمالاً جنایت جنگی تلقی می‌شود.

 

ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات