صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۰۴

رئیس‌جمهور: مردم از ما خواسته‌اند اعتمادشان را برگردانیم/ سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اش توسط رهبر انقلاب که صبح امروز سه شنبه 12 مرداد در حسینیه امام خمینی(ره)برگزار شد،‌ اظهار داشت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از حکم رهبر انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می بوسیدم لکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.
وی افزود: سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت های بسیارش را به ویژه اعتماد مردم و رهبر انقلاب را به جا میاورم.
رئیسی با بیان اینکه خورشید تابناک مردم سالاری در این بیش از ۴۰ سال در ایران اسلامی طلوع کرده است،‌گفت: مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد و در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا و علم در کنار اخلاق و امر عدالت در کنار هم پیش رفت و امر عزت در کنار رفاه عرضه شد تا پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را ببینند و بدانند دین می تواند تمام شئون زندگی انسان را اداره کند.
رئیس جمهور تاکید کرد: دولتمردان و مسئولین در این 40سال برای تحقق مردم سالاری دینی تلاش کردند و هرجا توجه به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست های نظام شد، حوزه پیشرفت و اقتدار بود و هرجا بی توجهی یا کم توجهی به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست‌های مصوب نظام و انقلاب اسلامی شد، حوزه مشکلات و گله مندی‌های مردم بود.
وی افزود: به جاست نسبت به همه خدمات 40ساله و همه کسانی که در پیشرفت این کشور نقش داشته اند صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کرده‌اند و در این پیبشرفت های سهیم بوده اند باید ادای احترام کنم.
رئیسی با تاکید بر اینکه انتخابات 28خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود،‌ تصریح کرد: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و کرونایی و مشکلاتی که بود، حضور باشکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه ای که دشمنان را ناامید دوستان امیدوار کرد.
رئیس جمهور افزود: در حماسه 28خرداد همه مردم نقش داشتند و باید از پیر و جوان و از همه گویش‌ها، اقوام و مذاهب و از همه مردم عزیزمان و بویژه آنهایی که مردم را به مشارکت دعوت کردند و در راس همه آنها رهبری معظم انقلاب اسلامی و از دست اندرکاران انتخابات هم تقدیر کرد.
وی با تاکید بر اینکه پیام مردم در 28خرداد تحولخواهی و عدالتخواهی و مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود، خاطرنشان کرد: پیام مردم در 28خرداد اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به ارزش‌های والای انقلاب و پاسداری از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان بود.
رئیسی ضمن تاکید بر اینکه پیام 28خرداد، ضرورت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود، گفت: اینها پیامهایی بود که مردم با رای خودشان دادند و از دولت برخاسته از مردم خواستند تا عدالت را تحقق ببخشد و به مبارزه و روابط ناسالم اداری و رانتخواری‌ها و روابط ضدارزش پایان ببخشد و این پیام و خواسته مردم بود.
وی اظهار داشت: پیام مردم تغییر وضع موجود بود و وضعیتی که از نظر اقتصادی و تورم بیش از 44درصد و رشد نقدینگی 680 درصدی در این سال‌ها و سه برابر شدن بدهی های دولت از سال 94 و مشکلاتی که در زندگی مردم اثر گذاشت و علاج کردن وضعیت کسری بودجه 450هزار میلیاردی وضعیت مردم را مناسب نمی‌بینیم.
وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت اقتصادی مردم هم به دلیل دشمنی دشمنان و کاستی‌های داخلی، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی و بیکاری و مسکن و مسائلی که مردم نسبت به آن گله مند هستند، باید تغییر کند.
رئیسی افزود: از همه بیش تر آنچه بیش از سفره و کسب و کار مردم آسیب دیده آسیب دیدن به اعتماد مردم است و مردم از دولت خوستند تا این آسیب را جبران کند و این اعتماد را برگرداند و فاصله بین دولت و ملت را کاهش دهد و این رابطه بین ملت و دولت بسیار می‌تواند برای کشور گره‌گشا باشد تا مشکلات حل شود و در برابری دشمنی دشمن مقاومت و ایستادگی شود.
وی با بیان اینکه مردم از دولت جدید تحول خواستند که اجتناب ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد، گفت: این تحول، مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و سند ماندگار بیانیه گام دوم، مستند اقدامات ما خواهد بود و در این سند هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی ترسیم شده است و باید ما فاصله موجود و مطلوب را کمتر کنیم و به تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم برسیم. در این تحول ضروری لازم است همه فرهیختگان و مردم و دغدغه‌مندان مشارکت کنند و به میدان بیایند.
رئیسی با تاکید بر اینکه حتما به دنبال رفع تحریم های ظالمانه خواهیم بود ولی حتما سفره و اقتصاد مردم را شرطی نخواهیم کرد و گره به اراده بیگانگان نخواهیم زد، گفت: حتما مسائل پیش روی دولت را دنبال می کنیم ولی مسائل ضروری و فوری وجود دارد که دولت از امروز آن را دنبال می کند و که مسئله کسر بودجه و بازار سرمایه و ثبات در آن، مسئله مهم کنترل تورم و گرانی ها و مسئله کرونا که موجب نگرانی مردم هست و مسئله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌ها از این دسته‌اند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض  می‌کنم ولی کارهای بسیاری از امروز پیش پای دولت است، گفت: ما یک برنامه تحولی آنی فوری کوتاه‌مدت با نگاه به مسائل پیش رو تنظیم کرده ایم و حدود 10 مسئله محوری وجود دارد که دولت از امروز با آنها مواجه است و هم مسئله و هم راهکارهای آن خوب شناخته شده و از نگاه خبرگان و صاحبنظران هم بهره مند شده ایم.
رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه تحولی 4 ساله دولت زمینه اجرای برنامه هفتم توسعه خواهد بود، اظهار داشت: اجرای برنامه تحولی 4ساله دولت که به زودی در اختیار صاحبنظران قرار خواهد گرفت زمینه اجرای برنامه هفتم خواهد بود، امیدواریم در این برنامه تحولی همه دغدغه مندان بدون نگاه به خط و جناح سیاسی نقش آفرینی کنند.
وی افزود: ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم و یقین داریم با وجود همه موانع و مشکلات پیش روی، راه برون رفت از این مشکلات و اراده جدی برای رفع مشکلات وجود دارد و ملت عزیز و جوانان برومند و نیروی انسانی کارآمد ما وضعیت را متحول خواهند کرد.
رئیسی تاکید کرد: امیدواریم با نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان وضعیت به نفع مردم و ارزش های انقلاب اسلامی و آنچه توقع رهبر انقلاب و مردم وخانواده شهدا و ایثارگران هست تغییر کند و گام های ماندگاری با استفاده از همه تجریبات و اندوخته ها برداشته شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات