صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۲۷۷۰

نیاز به تصمیم فوری

پایگاه بصیرت / فرهاد کوچک‌زاده

دولت ائتلافی اعتدال – اصلاحات در حالی به پایان خود رسید که مشکلات متعددی برای دولت رئیسی به ارث گذاشته است. مهم‌ترین و عاجل‌ترین مشکل امروز کشور فوت 588 نفر از هم‌وطنان کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا در روز گذشته بود که موجب شد تا برخی از اصلاح‌طلبان تندرو انتقاداتی را بر عملکرد دولت رئیسی وارد کنند!

گزاره‌های خبری: 1- «علی شکوری‌راد» عضو سابق مرکزیت حزب منحله مشارکت و دبیرکل کنونی «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» در توئیتی نوشت: «هنوز به قله پیک پنجم کرونا نرسیده‌ایم و اوضاع روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود. در واکسیناسیون بسیار عقب هستیم. علاوه بر کمبود تخت و خستگی کادر درمان، سرم و دارو هم کمیاب شده است. در این وانفسا دغدغه اصلی رئیس‌جمهور تشکیل دولت جدید است. مردم واقعاً بی‌پناه مانده‌اند. خدا به خیر بگذراند». 2- عباس عبدی دیگر چهره اصلاح‌طلب نیز توئیت زد: «آقای رئیسی؛ بیایید همین امروز یک کار قابل‌قبول انجام دهید. دستور بدهید آمار ثبت‌احوال را به‌روز منتشر کنند تا مردم و از آن مهم‌تر، مسئولین ازجمله خودتان بدانید که مرگ‌ومیر واقعی دو ونیم برابر بلکه بیشتر از آمار رسمی است. مسئله کرونا را کوچک کردند، حالا مردم هزینه‌اش را می‌دهند».

گزاره تحلیلی: گرچه حمله سیاسیون اصلاح‌طلب از دولتی که کمتر از یک هفته از تشکیل آن می‌گذرد؛ چیزی شبیه جوک است و اینکه چرا این افراد در هشت سال گذشته چشمان خود را نسبت به مشکلات و ناکارآمدی‌های دولت بسته بودند و اکنون یک‌باره از خواب زمستانی بیدار شده‌اند، دلیلی جز احساس همزادپنداری با دولت قبل و رقیب هراسی و تخریب رقیب در دوره جدید ندارد. بااین‌وجود، به این نکته هم باید توجه داشت که روز گذشته ابتلا ایرانیان به کرونا از مرز 40 هزار نفر عبور کرد و از این میان بیش از 5 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و کشور در قرمزترین و سیاه‌ترین روزهای کرونایی به سر می‌برد. بیش از هفت روز از مرقومه رهبر معظم انقلاب خطاب به آقای روحانی در خصوص انجام هر اقدام لازم به‌منظور جلوگیری از چرخش ویروس و سعودی بودن انتشار آن می‌گذرد و تاکنون هیچ تصمیم خاصی از سوی ستاد کرونا اتخاذ نشده است. البته اعضای ستاد هنوز تغییر نکرده‌اند و همان‌هایی هستند که براثر مدیریت و تصمیم‌گیری آن‌ها، وضعیت کشور به این روز دچار شده است. لذا انتظار از آقای رئیسی آن است که به‌سرعت اعضای این ستاد را تغییر دهد و تا تشکیل ستاد جدید، شخصاً در خصوص حل مشکل تصمیم‌گیری کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات