صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۷۸۳

نگرانی صهیونیست‌ها از کابینه انقلابی/ برای درد بیشتر صهیونیست ها چه باید کرد؟

حال که با رأی مردم دولت اسلامی- انقلابی در حال تشکیل است، مسلما درد خود صهیونیست ها بیشتر خواهد شد و از این به بعد باید منتظر گریه آنها نیز شد


روزنامه تایمز اسرائیل در مقاله ای با بررسی احتمالات کابینه رئیس جمهور جدید کشورمان از محافظه کار بودن(شما بخوانید انقلابی) اعضای کابینه اظهار نگرانی کرد. این روزنامه بخصوص درباره احتمال تصدی وزارت خارجه توسط افراد با نگاه انقلابی که احتمالاً مذاکره کنندگان ارشد ایران در مذاکرات هسته ای باشند نیز اظهار نگرانی کرد. دغدغه دیگر صهیونیست‌ها عملگرا بودن احتمالی کابینه آقای رئیسی و پیگیری استراتژی اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم ها با هدف کاهش نفوذ تحریم ها بر اقتصاد ایران است.
مهمترین ابزار غرب و صهیونیست ها در پیشبرد اهداف و سیاست های خود در کشور هدف، تلاش برای اثر گذاری است. 
ریچارد نفیو، که به معمار تحریم ها شهرت دارد در کتابی با عنوان «هنر تحریم ها» که اواخر سال ۱۳۹۶ منتشر کرده است به چگونگی تحریم ها و اهداف متفاوت آن می پردازد. او در مصاحبه ای که به مناسبت انتشار کتابش انجام داده است، با این سوال خبرنگار رو به رو می شودکه «منظور شما از واژه تحمیل درد که در جای جای کتابتان آورده ای چیست؟ این درد را باید حکومت ها تحمل کنند یا مردم»؟
ریچارد نفیو در پاسخ می گوید: «این بستگی به آن کشوری دارد که تحریم شده است و اینکه مردم کشور چه نقش و جایگاهی در نظام حکومتی کشورشان دارند. در برخی از کشورها مثل کره شمالی و حتی روسیه باید درد را به دولت وارد کرد اما در مورد ایران {که حاکمیت آن مردمی است} باید مردم را هدف قرار داد».
نکته جالب توجه این است که حالا که یک دولت انقلابی و با رویکرد تقویت داخل روی کار آمده است، صهیونیست ها و اربابان آنها بشدت نگران شده اند. نگرانی آنها بیشتر به جهت از بین رفتن تاثیر سیاست های خود نسبت به جمهوری اسلامی است.
اینکه ریچارد نفیو به طور علنی در کتاب خود، هدف تحریم را احساس درد توسط مردم مطرح می کند، یعنی رژیم صهیونیستی و غرب به دنبال تضعیف روحیه مردم و از بین بردن نگاه انقلابی در داخل جمهوری اسلامی است.
حال که با رأی مردم دولت اسلامی- انقلابی در حال تشکیل است، مسلما درد خود صهیونیست ها بیشتر خواهد شد و از این به بعد باید منتظر گریه آنها نیز شد.


برای درد بیشتر صهیونیست ها چه باید کرد؟
رهبر معظم انقلاب- ۱۰ مرداد ۹۹- فرمودند: به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست.تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیات؛ چه واقعیات کشور ما، چه واقعیات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آنها انجام می دهند.
هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را می خواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه ی مردم است...یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. این تحریف در این زمینه ها است و با این دو هدف دارد انجام میگیرد. پول زیادی هم دارند خرج میکنند برای اینکه این حقایق را تحریف کنند.
 
ایشان در ادامه تاکید کردند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعا شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه ی جنگ اراده ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده ی ملت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعا بر اراده ی دشمن فائق می آید و پیروز خواهد شد».
همانطور که رهبری نیز اشاره کردند مهمترین مسیر برای شکست سیاست های دشمن، تلاش برای از بین بردن جریان تحریف که در دل تحریم ها نهفته است. این کار نیز با آمدن دولت سیزدهم و با توجه به نگاه افراد مطرح شده برای حضور در دولت منتخب شدنی است.
نکته بعدی در شکست و به درد آوردن بیشتر غرب و صهیونیست ها، تلاش برای احیای ظرفیت های داخلی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... است. باید گفت هر چه مردم در حوزه های مختلف تقویت شود به همان اندازه موجب تضعیف غرب و صهیونیست ها در سیاست های خود و تقویت نظام اسلامی در برابر سلطه گری غرب خواهد شد. موضوعی که متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم مورد غفلت قرار گرفت. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
نگرانی صهیونیست‌ها و +(اصلاح طلبان) از کابینه انقلابی/ برای درد بیشتر صهیونیست ها+اصلاح طلبان چه باید کرد؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات