صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۷۹۸

توافق محرمانه میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان

منابع آگاه، از جزئیات یک سند محرمانه توافق سه‌جانبه میان ایالات متحده آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطینی و اشغالگران رژیم صهیونیستی خبر دادند.

توافق محرمانه میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان

این منابع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی ۲۱»، تصریح کردند: این سند توافق پس از سفر «هادی عَمرو» معاون دستیار  وزیر خارجه آمریکا در امور فلسطین و اسرائیل به منطقه میان سه طرف امضا شده است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند: «این سند در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۱ امضا شد. سندی که نشان می‌دهد دولت آمریکا کنترل شدیدی بر رسانه‌های فلسطینی ، برنامه‌های آموزشی و فعال‌سازی مجدد کمیته سه جانبه آمریکایی ، اسرائیلی و فلسطینی اعمال می‌کند».

به گفته این منابع، «در این سند، توافق شد که یک کمیته اسرائیلی-آمریکایی فرمول قانون اسرای فلسطینی را تهیه کند تا تشکیلات خودگردان آن را اجرا کند».

بنا بر این گزارش، «کمیته فوق الذکر به تشکیلات خودگردان اجازه داده که برای افشای همه پرونده های فساد موجود در آن، به منظور ترمیم و بهبود وجهه خود در جامعه، کار کند. کمیته اسرائیلی-آمریکایی نیز بر عملکرد تشکیلات خودگردان نظارت خواهد کرد».

به گفته این منابع، از جمله مواردی که کمیته اسرائیلی-آمریکایی بر تشکیلات خودگردان تحمیل کرده، بررسی و حسابرسی اسناد و حساب های وزارت دارایی فلسطین در رام الله از سوی شرکت‌های حسابداری و حسابرسی آمریکایی و بین المللی از جمله شرکت بین المللی «Pricewater House» (پرایس واتر هاوس) است.

بنا بر این گزارش، بنا بر توافق مذکور، تشکیلات خودگردان تابع تصمیم آمریکا برای نظارت بر مقاومت و زندانیان حاضر در زندانهای سرویس‌های امنیتی در کرانه باختری ، علاوه بر پیگیری پرونده آنها و بررسی تمام جزئیات آن‌ خواهد بود.

این منابع هشدار دادند: «پس از آن‌که، ابزار هماهنگی امنیتی کنترل عملکرد تشکیلات خودگردان را در دست گرفت، اکنون نوبت نظارت و کنترل بر پول، رسانه و آموزش از سوی اشغالگران و آمریکایی‌ها رسیده است».

امری که نشانگر میزان بالای دخالت دولت آمریکا در امور فلسطین است این است که دولت از تشکیلات خودگردان خواسته تا تحقیقات موثر و شفافی در خصوص ترور «نزار بنات» فعال منتقد و مخالف فلسطینی انجام دهد و طی سه ماه آن را ارائه کند. این امر با هدف تخلیه خشم مردم فلسطین در خیابان‌ها و اطمینان‌بخشی برای آغاز ترمیم وجهه تشکیلات خودگردان در نزد مردم صورت می‌گیرد.

ین منابع افزودند که در راستای اقداماتی که با اهداف این سند محرمانه مطابقت دارد، «زیاد عمرو» معاون «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین  جلساتی -که احتمالاً هفتگی است- با سازمان های غیردولتی و نهادهای جامعه مدنی برگزار خواهد کرد تا به سخنان و شکایات آنها گوش دهد و رسیدگی‌های لازم را انجام دهد. 

همچنین انتظار می‌رود که نخست‌وزیر اشتیه، یک کنفرانس خبری برگزار کند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

این منابع آگاه می‌گویند: «بررسی آن‌چه در این سند آمده است نیز بخشی از تلاش‌های آمریکایی - اسرائیلی برای حمایت از تشکیلات خودگردان است که در حال سپری کردن بدترین مراحل ضعف خود است.  این سند در واقع نشانگر، دخالت های آمریکا و اسرائیل و حقیقت کسانی است که در تشکیلات خودگردان فلسطین  حضور دارند، است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات