صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۸۲۷

درباره حضور سرزده رئیس‌جمهور میان مردم/ رئیسی برای حل مشکلات ملت منتظر تشکیل کابینه نمی‌ماند

آیت الله رئیسی روز گذشته با حضور در جمع مردم نشان داد برای حل مشکلات مردم منتظر تشکیل کابینه و آغاز به کار وزرای جدید، نمی ماند.

روز گذشته آیت‌الله رئیسی به صورت سرزده از داروخانه ۲۹ فرودین بازدید و از نزدیک با مردم و مراجعان یکی از مهم ترین داروخانه های کشور گفت وگو کرد.
حضور آیت الله رئیسی در در داروخانه ۲۹ فرودین در روزهای آغازین سکانداری دولت و زمانی که هنوز کابینه تشکیل نشده، اگرچه خیلی از منتقدان و حتی رسانه های معاند را غافلگیر کرد، ولی رئیس جمهور که با شعار دولت مردمی روی کار آمده قصد داشت از همین ابتدا نشان دهد که برای ارتباط نزدیک با مردم و تحقق شعار انتخاباتی اش تعلل نمی کند.
 آیت الله رئیسی در شرایطی به میان مردم رفت که کرونا همچنان می تازد و قطعا به ایشان سفارش شده برای حفظ سلامتی و عدم ابتلا به کرونا کمتر در اجتماعات حاضر شود. رئیس جمهور دولت سیزدهم روز گذشته جایی پا گذاشت که می دانست ممکن است برخی از حاضرین مبتلا به کرونا باشند، با این حال آمده بود تا بگوید در هرا شرایطی آماده شنیدن صدای مردم است و برای حضور در میان مردم هیچ چیزی جلودارش نیست. 
قطعا ادامه این روند از سوی رئیس جمهور و سایر مسئولان مخصوصا مسئولان ارشد گره گشای بسیاری از مشکلات مردم است، کمترین اثر این اقدامات این است که نهادها و اماکنی که روزانه با تعداد زیادیی از مردم مواجه هستند متوجه خواهند شد ممکن است هر لحظه شخص اول دولت سرزده بالای سرشان حاضر شود و به اعتراض مردم گوش دهد و با متخلفان و کسانی که با مردم بدرفتاری می کنند و یا کار مردم را راه نمی اندازند، به شدت برخود کند. از سویی شنیدن گلایه ها و درد و دل مردم از سوی مسئولان ارشد کشور و چنین روابطی بین ملت و دولت می تواند مردم را برای حل مشکلات کشور با دولت همراه و هم قدم سازد.
مهم تر اینکه وقتی مسئولی در میان مردم حضور داشته باشد و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کند و صدای آنها را بشنود قطعا نمی تواند بی خیال باشد و بدون اینکه برای رفع مشکلات چاره اندیشی کند، شب آسوده بخوابد. 
 

یکی از انتقادات مردم از رییس جمهور سابق این بود که روحانی نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت است و هیچ وقت در جمع مردم؛ ( آنگونه که رئیسی امروز عمل می کند)، حاضر نمی شود. دوری رئیس جمهور سابق از مردم نه تنها انتقاداتی را در پی داشت بلکه موجب شده بود تا آقای روحانی، نسبت به مسائل و مشکلات مردم هم بی تفاوت باشد. این رفتار رئیس جمهور سابق حتی صدای نمایندگان ملت را هم درآورده بود، روحانی حتی برای ارائه بودجه هم به مجلس نرفت و دلیل آن را رعایت پروتکل ها دانست!  
 آیت الله رئیسی البته در زمانی هم که ریاست دستگاه قضا را بر عهده داشت، بارها از در میان مردم حاضر شده و رو در رو با مردم سخن گفته بود، که این موضوع نتایج مثبت زیادی داشت که یکی از نتایج حضور وی در میان مردم، راه اندازی بیش از دو هزار کارخانه و کارگاه و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و بازگشت هزارن کارگر بیکار شده به کار در شهرهای مختلف بود. از طرفی تغییرات عمده ای در دستگاه قضا در زمان کوتاه مدیریت آیت الله رئیسی رخ داد که نتیجه اش رضایت کسانی بود که گذرشان در آن روزها به دادگاه ها و دادگستری ها می خورد‌.

رئیس جمهور با حضور در جمع مردم و گفت وگوی صمیمی با آنها در عمل ثابت کرد آنچه منتقدان درباره او می گفتند درست نبوده، حتی خانمی هم که می گوید به رئیسی رای نداده وقتی او را در جمه مردم می بیند چنین اتفاقی ا سخت باور می کند و حتی به زبان می آورد که به آیت الله رئیسی را نداده است و البته آیت الله رئیسی با پیگیری مشکل این خانم نشان می دهد هم اکنون رئیس جمهور همه مردم است. 
به هر حال آقای رئیسی نشان داد برای حل مشکلات مردم منتظر تشکیل کابینه و آغاز به کار وزرای جدید، نمی ماند،  که این موضوع را می‌توان به فال نیک گرفت و امیدوار بود ادامه این روند گره گشای مشکلات مردم باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات