صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۹۸۲

اشرف غنی را به عنوان رئیس جمهور افغانستان برسمیت نمی‌شناسیم

پس از اظهارات اشرف غنی درباره احتمال بازگشتش به افغانستان، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن دیگر غنی را به عنوان رئیس جمهور افغانستان برسمیت نمی‌شناسد.

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان درباره احتمال بازگشتش به این کشور تصریح کرد که واشنگتن دیگر او را به عنوان رئیس جمهور افغانستان برسمیت نمی‌شناسد.
غنی سه روز پس از فرار از افغانستان، یعنی روز چهارشنبه 27 مرداد با انتشار پیامی ویدئویی با اعلام اینکه در امارات به سر می‌برد، گفت که می‌خواهد جهت «مبارزه برای حقوق و ارزش‌های مردم» به افغانستان بازگردد.
رئیس جمهور سابق افغانستان در این ویدئو همچنین مدعی شده بود که قصد فرار از کشور را نداشته است و نگهبانانش با خروج او از افغانستان از توطئه کشته شدنش جلوگیری کرده‌اند.
این درحالی است که یک مقام سابق وزارت امور خارجه افغانستان با رد اظهارات غنی می‌گوید که او چند روز پیش از فرار، پاسپورت سیاسی‌اش را از وزارت خارجه خواسته بود و می‌دانست کشور را ترک می‌کند.
سفیر روسیه در کابل نیز می‌گوید که غنی با چمدان‌های پر از پول افغانستان را ترک کرده است؛ برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند رئیس جمهور سابق افغانستان با حدود 160 میلیون دلار پول نقد فرار کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات