صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۲۹۶۲

سید حسن نصرالله: ما سرباز ولی فقیه هستیم/ کشتی های سوخت ایرانی در راه لبنان اند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز عاشورا تاکید کرد که آمریکا در پشت پرده فتنه های لبنان نقش دارد.

به گزارش الجزیره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی، به تحولات اخیر در منطقه پرداخت و با اشاره به خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان گفت: پس از شکست آمریکا در افغانستان، چشم‌ها در ماه‌های آتی به سوی اشغالگری آمریکا در عراق و سوریه دوخته خواهد شد.
خروج نیروهای آمریکایی یک پیروزی است
سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به مسأله خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق گفت: تصمیم عراق برای خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور از الان تا پایان سال جاری نیز دستاورد و پیروزی محسوب می‌شود. عراقی‌ها باید آموزش ۲۰ ساله ارتش افغانستان از سوی آمریکایی‌ها را در محاسباتشان برای باقی ماندن مشاوران و مربیان آمریکایی لحاظ کنند. دولت آمریکا رأس ظلم و ظغیانگری در جهان هست.
بر موضع خود در حمایت از ملت یمن، بحرین و فلسطین تأکید می کنیم
وی همچنین با اشاره به تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه ملت یمن تصریح کرد: ما بار دیگر بر موضع خود در خصوص جنگ خصمانه علیه یمن و ملت مظلوم این کشور که باید متوقف شود، تأکید می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ما بار دیگر بر موضع خود در ایستادن در کنار ملت مظلوم بحرین که حقوق طبیعی آن‌ها سلب شده و دانشمندان و بهترین زنان این کشور به زندان انداخته شده اند، تأکید می‌کنیم.
او گفت: ما بار دیگر بر نیروی مقاومت و آمادگی آن تأکید می‌کنیم و می‌گوییم، آنچه در اطراف ما می‌گذرد، نمی‌تواند توانایی ما را تحت تأثیر قرار داده و یا در توسعه توانایی تسلیحاتی ما تأثیر بگذارد.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به لزوم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تصریح کرد: بار دیگر همه را به حمایت از ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه در محاصره و قدس و در خارج فلسطین دعوت می‌کنیم تا بتوانند سرزمین خودشان را از رودخانه تا دریا پس بگیرند.
ما سرباز ولی فقیه هستیم
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با رد اتهامات در خصوص مداخله ایران در امور لبنان گفت: ایران هیچ گاه در در تشکیل دولتی در لبنان و یا تعطیل کردن آن مداخله نکرد؛ بلکه طرف‌های خارجی دست به این کار زدند. ما از ایران تشکر می‌کنیم که دائما در کنار ملت لبنان ایستاد تا سرزمین مان را آزاد سازیم و جلوی تجاوزگری را بگیریم.
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین با بیان اینکه «ما سرباز ولی فقیه هستیم» افزود: با وجود آنکه محاصره و تحریم‌ها و فشار علیه ایران بوده، ایران هیچ روزی از هم پیمانانش دست نکشید و دوستانش را خوار نساخت. دست قطع شده شهید سلیمانی بر خاک فرودگاه عراق شاهدی بر این مسأله است که ایران از دوستانش دست نکشید. ایران در طول ۴۰ سال گذشته، در امور لبنان دخالت نکرد.
سید حسن نصرالله اتهامات علیه حزب الله را رد کرد
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در خصوص اتهامات به حزب الله گفت: متهم کردن ما به تعطیل ساختن دولت جدید لبنان، نیازمند دلیل است. ما خواهان تشکیل دولت شدیم و افرادی تلاش دارند تا ما را مسئول شکست در تشکیل دولت به اتهام عدم فشار آوردن به هم پیمانان مان معرفی کنند.
کشتی های سوخت ایرانی در راه لبنان اند
وی در خصوص حل بحران سوخت نیز گفت: از اینجا اعلام می‌دارم کشتی حامل مواد مورد نیاز تا ساعاتی دیگر از ایران به مقصد لبنان برای پایان بخشیدن به بحران سوخت راه می‌افتد. کشتی نخست ما که از ایران می‌آید، حامل مازوت است که اولویتی بارگیری می‌شود؛ زیرا با زندگی مردم مرتبط است و این کشتی و سایر کشتی‌های دیگر که می‌آیند، به سلامتی به مقصد خواهند رسید.از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم».
بهانه آمریکایی ها در ماندن در سوریه، ادعایی دروغین است
او با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: بهانه آمریکایی ها در ماندن در شمال سوریه، کمک به مبارزه با داعش است و این، ادعایی واهی و دروغین است. نیروهای آمریکایی باید شرق فرات را ترک کنند. هدف آنها از این حضور، سرقت نفت سوریه است.
وی با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای راه اندازی جنگ اقتصادی و رسانه ای علیه ملت لبنان گفت: می دانیم که این دولت آمریکا است که این جنگ را اداره می کند. سفارت آمریکا در منطقه عوکر (در شمال بیروت) لانه مستقیمی است که این جنگ اقتصادی و رسانه ای را اداره می کند. سفارت آمریکا پشت همه این تحریک رسانه ای لبنانی ها علیه یکدیگر، قرار دارد.
او در ادامه افزود: ما می دانیم که سفیر آمریکا شخصا با برخی از آن هایی که جمعیت های جامعه مدنی نامیده می شوند، دیدار می کند و از آن ها درخواست هایی می کند و آن ها را تحریک و حمایت مالی می کند. 
وی گفت: در برابر دوست و دشمن، بر قدرت و استقامت مقاومت تاکید می کنیم و هیچ کسی نخواهد توانست به آن دست درازی کند. ما بیش از هر زمان دیگر به درست بودن تصمیمات مان و مقاومت و نزدیک بودن خودمان به پیروزی ایمان داریم.
اوو گفت: سفارت آمریکا یک نمایندگی دیپلماتیک در لبنان نیست بلکه یک سفارت توطئه‌افکن علیه ملت لبنان است. سفارت شما در بیروت شکست خواهد خورد؛ همانطور که پیشتر متحمل شکست شد. به کسانی که به آمریکایی‌ها و سفارت آن‌ها در بیروت تکیه می‌کنند، می‌گویم که تجربه افغانستان را در نظر بگیرید. به کسانی که به آمریکا‌یی‌ها و سفارت آن‌هادر بیروت تکیه می‌کنند، می‌گویم سگ‌های پلیسی که برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌کنند، از شما به آن‌ها نزدیک‌تر هستند».
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: حاکمیت در منطقه باید متعلق به ملت‌ها باشد و ثروت ها، نفت، منابع آبی و زمین‌ها باید در اختیار ملت‌ها قرار گیرد.الحشد الشعبی از بزگترین نمادهای پاسخ به فتوای مرجعیت دینی در نجف هست.
این نسل مقاومت شکست نخواهد خورد
سید حسن نصرالله همچنین در ادامه افزود: : در برابر دوست و دشمن، بر قدرت و استقامت مقاومت تاکید می کنیم و هیچ کسی نخواهد توانست به آن دست درازی کند.
ما بیش از هر زمان دیگر به درست بودن تصمیمات مان و مقاومت و نزدیک بودن خودمان به پیروزی ایمان داریم.
اوهمچنین گفت: گفت: این نسل مقاومت ما، با طوفان، تهدید و ایجاد شرایط مختلف، شکست نخواهد خورد. ما به دنبال کمک کردن به ملت خودمان هستیم و نمی خواهیم هیچ کسی را به چالش بکشیم.  
از امام حسین عزت را می آموزیم
دبیر کل حزب الله لبنان از امام حسین (ع) ، یاران و شهدای کربلا، عزت اراده و استقامت در مسیر خودمان را می آموزیم.
به اسلام و مقدسات می گوییم، اگر یک میلیون بار کشته و سپس آتش زده شویم، هرگز امام حسین (ع) را رها نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات