صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۲۶

نفتکش های حامل سوخت ایران در راه لبنان/ تل آویو در بد مخمصه ای افتاده است

یک رسانه لبنانی به مخمصه سختی که رژیم صهیونیستی با توجه به حرکت کشتی حامل سوخت ایران به مقصد لبنان، بدان گرفتار شده، اشاره کرده است.

الاخبار در مطلبی آورده است: تل آویو در برابر معضلی سخت قرار دارد. آیا مسیر عبور کشتی حامل سوخت را که به سمت لبنان حرکتش را شروع کرده می‌بندد یا دست به اقدامی نمی‌زند؟

منفعت اسرائیل در این است که معترض این کشتی شود تا هرآنچه که درباره محاصره اقتصادی لبنان رشته است و روی آن حساب زیادی باز کرده است، از بین نرود و در مقابل از آن می ترسد که هرگونه اقدام علیه این کشتی واکنش حزب الله را به دنبال داشته باشد و به تشدید درگیری منجر شود که خواهان آن نیست.

این رسانه می‌نویسد: تل آویو در برابر آزمون سخت و دو گزینه قرار دارد یا مانع کشتی شود یا اقدامی انجام ندهد. یکی از ابتدایی راه‌ها این است که سکوت کند و از تهدید خودداری کند که این مشکل را حل نمی‌کند.

الاخبار آورده است: اسرائیل در پشت سر آمریکا قرار دارد و از این رو اسرائیل باید منتظر تصمیم آمریکا درباره کشتی ایرانی باشد هر چند که معمولاً تصمیمات واشنگتن با رایزنی میان طرفین درباره لبنان صورت می‌گیرد.

نویسنده عراقی : نفت ایران به اقتصاد لبنان حیات دوباره می‌بخشد - ایرنا

این رسانه در ادامه به نگرانی صهیونیست‌ها که در رسانه‌های این رژیم انعکاس یافته و هشدار درابره تبعات منفی موفقیت اقدام حزب الله و از دست رفتن هر آنچه که درباره بحران اقتصادی لبنان در تحقق منافع رژیم صهیونسیتی به آن دلبسته اند، اشاره کرده و آورده است: خواه تصمیم اسرائیل خودداری از بستن راه کشتی باشد (به احتمال زیاد همینطور است) یا اعتراض و بستن راه آن (فرضیه‌ای که آنرا نمی‌توان بعید دانست)، تهدید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به تل آویو رسیده است؛ به ویژه که به این رژیم و آمریکا هشدار داده است.

الاخبار نوشت: این یعنی توسعه معادلات بازدارندگی حاکم بر اقدامات اسرائیل در عرصه لبنان است که تضمین کننده کشتی‌های ایرانی است و مانع از حمله به آن می‌شود و سبب کاهش بحران لبنانی‌ها خواهد شد.

این رسانه در ادامه با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها نمی‌دانند که در صورت اقدام علیه کشتی ایرانی، واکنش حزب الله در چه سطحی است و آیا به رویاریوی میان طرفین منجر می‌شود، آورده است: اسرائیل در برابر سوالی قرار دارد که پاسخ دادن به آن برایش دشوار است؛ موضوعی که در تحلیل دانی استترنویسز تحلیلگر امور امنیت داخلی این رژیم هویدا ست که گفت: اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا اعتراض کشتی به درگیری احتمالی در مرز شمالی با لبنان می‌ارزد؟

الاخبار در ادامه با اشاره به مخمصه‌ای که رژیم صهیونیستی بدان گرفتار شده است، به نقل از یک پایگاه خبری امور امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی می‌نویسد: نصرالله اسرائیل را در بد مخمصه‌ای قرار داده است اگر به نفتکش حمله کند در نظر مردم لبنان به عنوان طرفی که مانع حل بحران سوخت لبنان از طریق حزب الله شده است، قلمداد خواهد شد که این سبب تثبیت وجهه حزب الله به عنوان طرفی که با اسرائیل می‌جنگند، خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات