صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۳۹۷۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

ایران محل شیطنت بیگانگان نیست

عباس زاده مشکینی درخصوص آخرین وضعیت مرزهای شمال غربی کشورمان گفت: عمق راهبردی جهموری اسلامی ایران، محل شیطنت بیگانگان نیست. زمان پایان یافتن این تنش، به نحوه رفتار کشورهای مقابل بستگی دارد و پیام هایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این کشورها دریافت می‌کنیم.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت درباره آخرین خبرها از مرزهای شمال غرب کشور و تنش بین ایران و کشور آذربایجان گفت:بخشی از مشکلات بین ایران و کشورآذربایجان، مسایل فنی است که باید با گفت و گو حل و فصل شود؛ اما مسائل آذربایجان فراتر از این مباحث است.

وی افزود:چراکه در منطقه قفقاز، اروپا، آمریکا، رژیم صهیونیستی و بازیگران بین المللی هر کدام به دنبال اهدافی هستند و اگر اهداف این کشورها با منافع ما سازگار نباشد، جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که از عمق راهبردی ما سوء استفاده شود. ایران با همه همسایگان خصوصا جمهوری آذربایجان که مشترکات دینی، جغرافیایی و فرهنگی زیادی با هم داریم، به دنبال تقویت ارتباط است.

عباس زاده تصریح کرد:همانطور که در جنگ قره باغ ،ملت و کشور ایران در کنار آذربایجان قرار گرفتند و در بالاترین سطح هم مقام معظم رهبری تاکید به آزادی مناطق اشغالی داشتند که متعلق به آذربایجان بود. رژیم صهیونیستی به دنبال این است که حضورش را در منطقه قفقاز برجسته کند، غافل از اینکه خود این رژیم مشروعیتی ندارد؛ لذا شیطنت هایی انجام می‌دهد که ما از همسایگان انتظار داریم مراقب این شیطنت ها باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما کشوری هستیم که در حوزه تولید تجهیزات نظامی، یپشرفت‌های بسیاری داشته ایم، گفت:ما صادرکننده تجهیزات نظامی به بیش از 40کشور دنیا هستیم و تولیدات نظامی را آزمایش می کنیم و این رزمایش هم البته با ابعاد گسترده تر، برای تست تجهیزات بود. البته قبل از انجام رزمایش، ایران موضوع را به اطلاع جمهوری آذربایجان رسانده بودیم.

وی در ادامه با اشاره به پیام این رزمایش گفت: پیام رزمایش، حفظ تمامیت ارضی ایران و کشورهای همسایه بود، اما برای کشورهای بیگانه که به دنبال تحرکاتی در منطقه هستند، پیام روشنی دارد که عمق راهبردی جهموری اسلامی ایران، محل شیطنت بیگانگان نیست. زمان پایان یافتن این تنش، به نحوه رفتار کشورهای مقابل بستگی دارد و پیام هایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این کشورها دریافت می‌کنیم.

عباس زاده با تاکید بر این نکته که همه باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد در مرزها تغییراتی رخ دهد، خاطرنشان کرد: ما علاقمند به ایجاد تنش نیستیم و مسایل سیاسی را رصد می‌کنیم و اقدام ایران واکنشی به برخی از ماجراجویی ها و تحرکات بود و آنها هم پیام ایران را دریافت کردند و به نظر بنده به زودی این تنش پایان می‌یابد، اما اگر ادامه بدهند، هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات