صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۴۰۴۰

مکرون حاضر به عذرخواهی از الجزایر نمی شود ؟

مکرون طی سخنانی درباره لزوم گفتگو با الجزایر سخن گفت و همچنین نسبت به عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر ابراز لطف و دوستی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه که چندین بار فرصت عقب نشینی از مواضع نژادپرستانه علیه الجزایر و ملت آن برایش به وجود آمد، در مسیر کسب آرای راستگرایان افراطی که اکثریت ملت فرانسه را تشکیل می دهند، حرکت می کند.
مکرون بعد از اتخاذ یک سری مواضع علیه عرب ها، الجزایری ها و مسلمانان که صرفا می توان آنرا نژادپرستانه و کینه توزانه خواند، - از جمله حمایت وی از تصاویر کاریکاتوری موهن به رسول گرامی اسلام (ص) – متهم کردن مسلمانان به تروریسم ، الجزایری ها را متهم کرد که تاریخ خود را با استناد به تنفر از فرانسه نوشته اند و خواهان بازنویسی در تاریخ استعمار فرانسه از سوی خود فرانسوی ها شد.
اما در پی واکنش شدید دولت الجزایر به اظهارات مکرون، از جمله فراخوانی سفیر آن کشور از پاریس و بسته شدن حریم هوایی الجزایر به روی جت های نظامی فرانسه، مکرون تلاش کرد تا از شدت بحران با الجزایر بکاهد ، نه به این دلیل که به این باور رسیده باشد که به الجزایر اهانت کرده است، بلکه از این جهت که آن اظهارات بر شخصیت وی به عنوان رئیس جمهور یک کشور اروپایی تاثیر نگذارد ؛ کشوری که قرار است چند ماه دیگر شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد.
مکرون طی سخنانی درباره لزوم گفتگو با الجزایر سخن گفت و همچنین نسبت به عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر ابراز لطف و دوستی کرد.
اکثر ناظران مرتکب اشتباه شده و اظهارات اخیر مکرون درباره اظهار دوستی با تبون و گفتگو با الجزایر را به منزله عقب نشینی از مواضع اهانت آمیز وی به الجزایر دانستند، اما واقعیت این است که این مرد، خود را به راستگرایان افراطی در الجزایر فروخته تا آرای آنان را به دست بیاورد، حتی اگر این مساله به ضرر روابط فرانسه و الجزایر تمام شود.
همچنانکه سخنرانی روز جمعه مکرون در نشست سران افریقایی فرانسوی که در شهر ساحلی مونبلیه درجنوب شرق فرانسه برگزار شد، همه امیدها را درباره اینکه مکرون از کشتی راستگرایان افراطی پایین آمده باشد، از بین برد، چرا که وی دوباره از عذرخواهی درباره تاریخ استعماری فرانسه در قاره آفریقا و نیز از عذرخواهی درباره اهانت به الجزایر خودداری کرد و این مساله تاکید می کند که مکرون نه تنها خود را به راستگرایان افراطی فروخته، بلکه سوار کشتی آنان نیز شده است وی آنگونه که واضح است، بر اساس استراتژی مشخصی فعالیت می کند که هدف از آن ضربه زدن به امنیت و ثبات الجزایر است ، زیرا مواضع ملی و قومی و اسلامی الجزایر مبتنی بر مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل ونفوذ این رژیم به قاره سیاه و حمایت از محور مقاومت و نیز عرب ها و مسلمانان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات