صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۴۱۵۰

طرف‌های متهم به نقش‌آفرینی در تقلب انتخاباتی عراق کدامند؟

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت محمد البلداوی عضو ائتلاف الفتح در گفتگویی تلویزیونی چهار کشور خارجی از جمله انگلیس را به دست بردن و تغییر نتایج آن متهم کرد.
به گفته البلداوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات متحده عربی در مخدوش کردن نتایج انتخابات نقش آفرینی کرده‌اند.
وی در رابطه با نحوه این نقش آفرینی تاکید کرد، بارزترین این اقدامات شامل ورود پول‌های سیاسی و استفاده از منابع، عناوین و پست‌های دولتی توسط برخی از نامزدها بدون هیچگونه نظارت دولتی یا اقدامی توسط کمیساریاست.
به گفته این عضو ائتلاف الفتح کمیساریای انتخابات همکاری کافی را با معترضین در رابطه با بازشماری آرا انجام نمی‌دهد.
از سوی دیگر رئیس دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق در کربلا آمریکا و رژیم صهیونیستی را به مشارکت در تقلب انتخاباتی و دور کردن شخصیت‌های سیاسی عضو مقاومت از صحنه سیاسی متهم کرد.
سالم العبادی مسئول دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق که با پایگاه اطلاع رسانی العهد نیوز گفتگو می‌کرد، افزود: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکا و اسرائیل این طرح را پیش از انتخابات در اختیار داشتند وآن را از طریق افرادی از بافت جامعه عراق به اجرا گذاشتند تا نیروهای مقاومت و شخصیت‌های آن را در چارچوب ضربه زدن به ساختار حشد الشعبی از صحنه سیاسی خارج کنند.
یک تحلیل‌گر سیاسی عراقی هم نظر عصائب را تایید و در گفتگوی جداگانه‌ای با این رسانه تاکید کرد رژیم صهیونیستی نقش بارزی را در تقلب انتخاباتی ایفا کرده و نماینده سازمان ملل متحد در عراق هم در این کار نقش پررنگی داشته است.
کاظم الحاج تحلیلگر سیاسی عراقی در این رابطه گفت: داده‌‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند انتخابات عراق از همان ابتدا در معرض تقلب و دست بردن قرار داشت و این کار از طریق اخلال در عملکرد کمیساریا از جمله شمارش آرا انجام گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات