صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۳۴۱۱۲

ناامن سازی در منطقه برای امنیت صهیونیست ها صورت می گیرد/ هدف نهایی غرب برای تاثیرگذاری بر ایران است

بدیهی است پیوست منافع و امنیت خود به ایالات متحده، هیچگونه ارزش و اعتباری ندارد و بر خلاف آرمان و استقلال آن کشور خواهد بود. 

بحران اقتصادی لبنان که بعد از انفجار در بندر بیروت به بوجود آمد باعث خوشحالی صهیونیست ها و غربی ها بخصوص آمریکا شد. در کنار آنها عربستان سعودی و امارات نیز بر خلاف وجهه عربی خود،  در کنار آمریکا ایستادند.

آمریکا برای تکمیل بحران اقتصادی لبنان، در تلاش است تا بحران های دیگری را نیز ابتدا برای این کشور و سپس برای کل منطقه بوجود بیاورد. بحران انرژی لبنان که با درایت جمهوری اسلامی تقریبا حل شد و حتی سیاست صادرات انرژی به لبنان باعث شد که آمریکایی ها به فکر حل بحران انرژی از مجرای دیگری برای این کشور باشند.  اما سفارت آمریکا در بیروت توطئه ای جدید را در لبنان را تحت عنوان بحران امنیتی بوجود آورد. بطوری که در بیروت تیراندازی های صورت گرفت که باعث کشته و مجروع شدن عده ای زیادی گردید. این که آمریکایی ها در موضوعات این چنینی که مشابه آن در سوریه و عراق اتفاق افتاده است، موفق خواهند شد یا نه، سوالی است که جواب آن چندین بار در میدان عمل داده شده است.

عطوان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تیراندازی به معترضان در بیروت و کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر، حملات هوایی علیه سوریه و شهادت شش نفر، تقلب در انتخابات عراق همگی فتنه آمریکایی-اسرائیلی برای روشن کردن آتش جنگ داخلی در منطقه است.

سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای با هدف تامین منافع اسرائیل و سرقت گاز لبنان صورت گرفته است، اما این فتنه پیش نخواهد رفت و اگر هم پیش رود محور آمریکایی در آن بازنده و شکست خورده خواهد بود.

بعد از استقرار صهیونیست ها در منطقه که خیانت به بشریت بود، تمام تلاش غربی ها برای ایجاد منطقه امن برای صهیونیست ها است. اینکه چندین دهه است در منطقه غرب آسیا درگیریهای قومی، دینی و مرزی بوجود می آید، یک سیاست انگلیسی- آمریکایی- صهیونیستی است که منطقه را برای خودی ناامن و برای تروریست ها که سردسته آن رژیم صهیونیستی است، امن میکنند.  اینکه داعش در عراق و سوریه بوجود آمد، جلوگیری از قدرت گیری اقتصادی، سیاسی، امنیتی کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی بوده است. اینکه لبنان با دخالت مستقیم غربی ها به چنین وضعی دچار می شود، بدون شک منافع صهیونیست ها مانع از از ایجاد وضع مطلوب برای لبنان بوده است. بنابراین استراتژی اصلی که پشت سیاست غرب در منطقه نهفته است، ایجاد امنیت برای صهیونیست با ناامن سازی برای دیگر کشورهای منطقه است.

با توجه به حضور کشورهای عراق، سوریه، لبنان و... در محور مقاومت باید به این موضوع پی برد که هدف راهبردی همه سیاست های محور غربی- صهیونیستی در لبنان، عراق، سوریه و افغانستان،تاثیرگذاری بر امنیت، اقتصاد و سیاست های چمهوری اسلامی ایران می باشد. 

ایران که سیاست ضد استکباری در پیش گرفته است و به موفقیت های بزرگی در این زمینه بدست آورده است، هرگز از در اتاف فکرهای کشورهای مستکبر به دیده مثبت به آن نگاه نخواهد شد. اینکه ماهیت رژیم صهیونیستی برای استمرار استکبار است، شکی در آن نیست و غرب با همه توان بدنبال حفظ این غده سرطانی در منطقه است. 

متاسفانه سیاست غربی ها با همراهی کشورهای منطقه تداوم می یابد. در بحث بحران در لبنان هیچ یک از کشورهای عربی به کمک این کشور عربی نپرداختند. دلیل این موضوع هم کاملا واضح و روشن است، چون عربستان و امارات تابع سیاست های آمریکایی در خاورمیانه می باشند. تنها ایران است که در مقابل همه توطئه هایی که به کشورهای مختلف توسط صهیونیست های اتفاق می افتد می ایستد و به کمک آن کشور می شتابد. حتی بحران درامارات هم باشد جمهوری اسلامی ایران به ثبات آن کشور نیز می شتافت و این سیاست غیر قابل تغییر ایران است.  بدیهی است که اتاق فکرها و دستگاه های امنیتی و رسانه ای غرب دنبال وارونه جلوه دادن چهره جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان می باشد. اینکه برخی از کشورهای منطقه در محور سیاست های آمریکایی قرار گرفتند، بنا به اعتراف تاریخ، هیچ نفعی برایشان نخواهد داشت. آمریکا در افغانستان، عراق، لیبی، در اروپا ثابت کرد که نمی تواند کشور قابل اعتماد باشد و جدا از منافع خود، به منافع دومی هم فکر نخواهد کرد. بدیهی است پیوست منافع و امنیت خودی به ایالات متحده، هیچگونه ارزش و اعتباری ندارد و بر خلاف آرمان و استقلال آن کشور خواهد بود و تنها جمهوری اسلامی است که همواره با دیده توسعه و امنیت پایدار به کشورهای نگریسته است. 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات