صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۲۶

سمفونی یأس و ضرورت جهاد تبیین!

پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان

اهمیت و جایگاه راهبردی تبیین یک مفهوم یا یک پدیده سیاسی و اقتصادی را می‌توان به دو طریق نمایاند؛ تبیین ایجابی و دیگری تبیین سلبی.

در اهمیت ایجابی مفهوم «جهاد تبیین»، همین چند روز پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان و دانشجویان، آن را ضرورتی حیاتی و رسالت جوانان امروز ذکر کردند؛ چراکه دشمنان از طریق پادزهر تبیین که فتنه‌گری و وارونه نمایی واقعیات انقلاب و دستاوردهای چهل‌ساله نظام اسلامی است، درصدد واردکردن مردم ایران به زمین جنگ پنهانی هستند به نام جنگ تغییر شناخت و ادراک جامعه که با قلب پرحجم واقعیات انجام می‌شود؛ اما شاید بپرسید خُب اگر جنگ دشمن هست، چرا فقط بخشی از مردم آن را باور می‌کنند؟! تحقیقاً هوشمندی دشمن در همین امر نهفته است. آن‌ها زمینه‌های پذیرش این موضوع را واقعیات برساخته‌‌ای از نابسامان بودن وضعیت اقتصاد، معیشت و رهاشدگی امور حکومتی در زمانه دولت گذشته قرار داده‌اند که مردم با تمام وجود آن را درک می‌کنند و امروز با رأی به دولت سیزدهم بی‌صبرانه به دنبال گشایش هستند. دولت سیزدهم انصافاً دغدغه‌مندی خود را در همین کمتر از سه ماه از آغاز به کارش با اغتنام فرصت، حتی تعطیلات آخر هفته برای سفرهای استانی، کار مجدانه در واردات بیش از 100 میلیون دز واکسن کرونا به‌اندازه چند برابر کل ماه‌های درگیری با این بلیه در زمانه دولت دوازدهم و کلید زدن کلان پروژه‌های مسکن و ایجاد اشتغال، به اثبات رسانده و امیدهایی را در بدنه جامعه خسته از وعده‌های توخالی گذشتگان شکل داده است.

اما در این میان، کار برخی از رسانه‌های مجیزگوی دولت مدعی اصلاح و اعتدال به‌جایی رسیده است که امروز در کمتر از 100 روز از عمر دولت سیزدهم با بی‌انصافی در نقد، مطالبه کار هشت‌ساله را در کمتر از سه ماه از دولت دارند! و با بزرگنمایی و سیاه‌نمایی مشکلات امروز که تا دیروز مهر سکوت بر لب داشتند، اهمیت سلبی مسئله تبیین را بیشتر در منظر مردم، مسئولان دولت و رسانه‌های ارزشی جلوه می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر، مثلاً روزنامه شرق به قلم سردبیرش در حالی روح امید و اعتماد مردم به دولت و باور به توانمندی آن در رفع تحریم‌ها و مشکلات را نشانه گرفته‌اند که درگذشته مردم را فراموش کرده‌ بودند. چکیده یادداشت «‌پشت پا به ایدئولوژی؟» این روزنامه به قلم سردبیر آن این است که مردم قرار نیست در این دولت هم کاری برای شما انجام شود! این موضوع، اهمیت تبیین و جهاد امیدآفرینی را بار دیگر در میان انبوه مشکلات و طراحی‌های دشمنان نشان داد. به‌راستی نان ایجاد یأس و زدودن اعتماد مردم از دولت و نظام در تنور چه کسانی پخت‌وپز می‌شود؟! و چرا تلاش‌های امیدوارکننده دیده نمی‌شود؟! 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات