صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۶۰

ترامپ از بی‌اعتبار شدن ارتش و دولت آمریکا توسط بایدن انتقاد کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی با «فاکس‌نیوز»، دولت رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را «فاجعه» توصیف کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم هرگز به‌عنوان یک دولت، شرمساری بزرگ‌تری از [دولت بایدن] وجود داشته باشد.»
ترامپ همچنین درباره دولت بایدن افزود: «احتمالا این بدترین ریاست جمهوری تاریخ است. من نمی توانم تصور کنم. قبلاً می گفتم جیمی کارتر[بدترین رئیس جمهور آمریکا است]. صادقانه بگویم در مورد [جورج دابلیو] بوش هم به این دلیل که ما را در خاورمیانه گرفتار کرد خیلی طرفدارش نیستم. فکر می‌کنم این [بایدن] بدترین [ریاست جمهوری] در تاریخ کشور ما باشد.»
ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایکه چه نمره ای به دولت بایدن می‌دهد افزود:« فکر می‌کنم باید بگویم اف (به معنی رفوزه). این یک دولت شکست خورده است. این یک فاجعه است. من هرگز چنین چیزی ندیده ام. ... دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. من فکر نمی‌کنم هرگز به‌عنوان یک دولت شرمساری بزرگ‌تری وجود داشته باشد، و ما همه چیز را آماده کرده بودیم.»
دونالد ترامپ با اشاره به حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در شهریور ماه امسال در حین خروج نیرو‌های آمریکایی‌ها از افغانستان گفت: «بیش از بیست نفر را داریم که دست و پایشان قطع شده است. هیچکس درباره آن‌ها حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی به ارزش 85 میلیارد دلار که بیشترش نو بود در آنجا رها شد که [ارتش پیش از خروج] آن‌ها را منفجر نکرد.»
ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درباره سیاست خارجی دولت بایدن دوباره به بحث خروج آمریکا از افغانستان بازگشت و گفت: «تعداد نیروهایمان را به 2 هزار و 500 نفر رساندم و همه آن‌ها وضعیت خوبی داشتند و دست کسی به آن‌ها نمی‌رسید. بعد او (بایدن) آمد و ارتش را قبل از مردم خارج کرد. او هزاران نفر را که آمریکایی هستند و باید خارج می‌شدند در آنجا رها کرد.»
رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین در پاسخ به اینکه چرا بایدن در مورد خروج نظامیان آمریکایی به حرف مشاورین نظامی‌اش گوش نداد، گفت: «خوب من فکر می‌کنم ارتش تا حدود زیادی بی اعتبار شده است. من فکر می کنم مقامات ارشد ما در ارتش بی اعتبار شده‌اند. ممکن است او [بایدن] اگر بفهمد این را ببیند. من هم میخواستم خارج شویم. یادم می‌آید که گفتم هر پیچ و مهره‌ای، هر چرخ دنده‌ای ، هر تانکی داریم باید [از افغانستان] خارج کنیم. گفتم می‌خواهم چادرها را ببریم، چادرهای بزرگی که وسایل و هواپیماها در آن‌ها نگه‌داری می‌شوند. [گفتم] می‌خواهم همه چیز را بیرون بیاوریم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
باسلام. دیگ به دیگ میگه رویت سیاهه!!!حکایت این دو مست عقل امریکایی است!!باش تا صبح دولتش بدمد/ که این از نتایج سحر است..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات