صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۲۸

انصارالله: عربستان خطای بزرگی در لبنان مرتکب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت 7 سال از زمانی که اولین جنگنده سعودی از ریاض به سمت یمن به پرواز درآمد و اولین تجاوز را ضد غیر نظامیان این کشور انجام داد، می‌گذرد. در آن زمان توهم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به جایی رسیده بود که گمان می‌کرد نجات دولت غیرقانونی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن و بازگرداندن سیطره آن بر این کشور زیر نظر عربستان کار آسانی است.
اما اکنون عربستان سیلی بزرگی از ملت یمن بعد از پیروزی‌های مکرر انصارالله در جبهه‌های مختلف از جمله پیشرویهای سریع این جنبش در منطقه استراتژیک مأرب دریافت کرد که صدای آن در سراسر منطقه شنیده شد. در این شرایط به نظر می‌رسد که ریاض اکنون تمرکز خود را متوجه لبنان کرده تا بتواند سرپوشی بر شکست‌های خفت‌بار خود در جنگ یمن بگذارد.
در همین راستا «عبدالإله حجر» مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رییس هیأت مکلف به همکاری با کارشناسان بین‌المللی و منطقه‌ای در گفتگوی اختصاصی با وب سایت الخنادق اظهار داشت، عربستان اشتباه بزرگی در لبنان مرتکب شده و تلاش زیادی برای سرپوش گذاشتن بر خطاهای خود کرد.
وی درباره اقداماتی که عربستان سعودی اخیراً ضد لبنان انجام داده، گفت، «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان قبل از رسیدن به این منصب در دولت اظهاراتی درباره دفاع از ملت یمن در جنگ ویرانگری که عربستان و متحدان آن به راه انداختند، مطرح کرده بود که کمتر کسی این سخنان را در آن زمان شنید. اما اکنون سعودی‌ها با حماقت خود این سخنان وزیر لبنانی را به گوش میلیون‌ها نفر در جهان رساندند و این افراد با قرداحی و ملت یمن ابراز همبستگی کرده و چهره سیاه عربستان بار دیگر در جهان هویدا شد.
این مقام یمنی تاکید کرد که دولت صنعا این باجگیری عربستان و واکنش‌های اغراق آمیز به اظهارات قرداحی را به شدت محکوم می کند. عربستان و متحدان آن قصد دارند از کل مردم لبنان انتقام بگیرند و آنچه که قرداحی درباره حقیقت جنگ یمن گفته و سعودی‌ها این اظهارات را توهین بزرگی به خود تلقی کردند در مقایسه با سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که عربستان را یک گاو شیرده توصیف و علنا به محمد بن سلمان توهین کرد، چیزی نیست.
وی درباره وجهه بین المللی عربستان بعد از آزادسازی مأرب گفت، چهره سیاه عربستان حتی قبل از آزادسازی مأرب نیز بر کسی پوشیده نبود؛ زیرا آنها در ابتدای جنگ علیه یمن ضد ما قلدری کرده و می‌گفتند طی 10 روز وضعیت یمن به پایان میرسد. این استکبار سعودی‌ها ادامه داشت تا این که تعدادی از موشکهای ما به عربستان رسید اما آنها توجهی نکردند و بعد از آن همه چیز برعکس شد. تا جایی که یک رزمنده یمنی با تفنگ خود توانست یک خودروی زرهی دشمن را متوقف و سرنشینان آن را به اسیری بگیرد.
عبدالإله حجر ادامه داد، در آن زمان صدای وزیر خارجه عربستان و نماینده این کشور در شورای امنیت بلند شده بود که می‌گفتند ما را از دست پهپادهای یمنی که زیرساخت‌های عربستان را هدف می گیرند، نجات دهید.
وی در ادامه گفتگوی خود تصریح کرد، مذاکره مستقیم با عربستان سعودی وجود ندارد و این کشور حق ندارد در امور یمن مداخله کند. مسئله مأرب حل و فصل شده و نه بن سلمان و نه و هیچ کس دیگری نمی‌تواند شروط خود را تحمیل کند. ما در هر زمان آمادگی مذاکره داریم؛ اما به روشی که خودمان می خواهیم و این مذاکره بعد از توقف جنگ و رفع محاصره و اخراج اشغالگران از یمن و همچنین پرداخت غرامت به ملت این کشور انجام می‌گیرد.
این مسئول یمنی درباره اقداماتی که دولت صنعا و ملت یمن در سایه لشکرکشی وحشیانه آمریکا و ابزارهای آن در منطقه انجام می‌دهند، گفت، ما مسئله فلسطین را یک مسئله محوری می‌دانیم و معتقدیم که کشورهای مقاومت در چارچوب این مسئله قرار می‌گیرند و هر آسیبی که به این کشورها وارد شود، ضربه به یمن بوده و یمنی‌ها حق دفاع از خود و مقاومت را دارند.
موضع وزیر رسانه لبنان در دفاع از یمن مورد استقبال بسیاری از مقامات و مردم یمن قرار گرفته. همچنین ملت یمن نیز با قدردانی از مواضع جورج قرداحی با وی ابراز همبستگی کردند.
در همین راستا فعالان یمنی از دولت نجات ملی خواستند تا خیابان «الریاض» در مرکز پایتخت را به نام «جورج قرداحی» تغییر دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات