صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۴۴۴۵

آدرس غلط!

پایگاه بصیرت / حسین عباسیان

«صادق خرازی» دبیرکل حزب ندای ایرانیان، مطلبی را بهانه سیزدهم آبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده و از واقعه مهم و تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 را که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از آن به‌عنوان «انقلاب دوم» نام بردند، با تعبیری بی‌شرمانه و زننده یاد کرده است. این دیپلمات اصلاح‌طلب همچنین آغاز جنگ تحمیلی و عقب افتادن ایران از رفاه و عدالت اجتماعی را نتیجه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برشمرده است. سؤال این است، آيا تسخیر لانه جاسوسی براي مقابله با دشمنی آمریکا بود يا منشأ پیدایش دشمنی این کشور با ايران؟!

گزاره‌های تحليلي: عبارت معروفی از «نگرو پونته» اولین سفیر آمریکا در عراق پس از صدام نقل است که پرسید، می‌دانید چرا در آمریکا کودتا نمی‌شود؟ و خود پاسخ داد، زیرا در واشنگتن سفارتخانه آمریکا وجود ندارد! این طنز تلخي است كه پرده از واقعیتی تاریخی برمی‌دارد؛ هرکجا سفارت آمریکا بوده، وحشت، ترور، ناامنی و سرنگونی حکومت‌های مردمی را در پی داشته است. سند‌های به‌دست‌آمده از سفارت آمريكا در ايران به‌تدریج در بیش از پنجاه جلد کتاب تحت عنوان «اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ایران» منتشر گرديده است. این اسناد مهم و غیرقابل‌خدشه، از اسرار جاسوسی‌‌ها و دخالت‌‌های بی‌شمار آمریکا در ایران و کشور‌های مختلف جهان پرده برداشته است. تبدیل سفارتخانه به مرکز جاسوسی، پناه دادن به شاه مخلوع، هدایت و حمایت شبکه‌های کودتا و براندازی انقلاب در داخل کشور، تأمین منابع مالی گروهک‌های ضدانقلاب در غرب و جنوب کشور، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور از راه هدایت گروهک‌های ضدانقلاب (انفجار خطوط لوله نفت در جنوب، ایجاد ناامنی در شمال‌غرب)، ایجاد ارتباط با جریان‌های سازش‌کار (نهضت آزادی و ملی‌گراها) و تلاش برای ایجاد انحراف در انقلاب اسلامی توسط این جریان‌ها ازجمله اقدامات خصمانه آمريكا قبل از تسخير لانه جاسوسي عليه ايران بوده است. دشمنی‌های آمريكا با انقلاب نوپای ملت ایران به حدي بود كه سالیوان سفیر آمریکا در ایران در دوره کارتر، در کتابش نوشت: روش سست و بی‌بنیاد حکومت کارتر در سیاست خارجی و اقدامات نامعقول برژینسکی که هنوز قادر به درک واقعیت مسائل ایران نبود، باعث گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا شد. بااین‌حال و باوجود بینه‌های روشن دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی، برخي در دستور كار خود شروع اختلافات ايران و آمريكا را از تسخیر لانه جاسوسی عنوان می‌کنند. اين تحریف آشکار تاریخی در حالی است که اختلاف بین ملت ایران با آمریکا از ٢٨ مرداد و قبل آن بود که ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.

نكته پاياني: دور نگه‌داشتن جامعه از ستیزه‌های فزاینده داخلی و دفع خطر گروه‌های سیاسی (بعضاً بی‌هویت یا مجهول‌الهویه)، رسوا شدن گروه‌های سیاسی مدعی مبارزه با امپریالیسم و خلع سلاح آنان از شعارهای چپ، توجه به خطر اصلی و توطئه‌های امپریالیسم جهانی، ایجاد وحدت عمل در نیروهای وفادار به انقلاب و نیز انسجام اجتماعی، کناره‌گیری دولت موقت و یکدست شدن نیروهای انقلابی و وفادار به امام، اوج‌گیری مبارزه ضد امپریالیستی و از همه مهم‌تر آشکار شدن اقدامات براندازانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و شکست هیمنه و اُبهّت آمریکا از دستاوردهای مهم اشغال لانه جاسوسی بود. همان زمان امام راحل (ره) فرمودند: «اگر کارتر در طول عمر خود یک کار درست کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است... ملت رزمنده ایران، این پیروزی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری کرده است اگر جشن بگیرد، حق دارد».

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات