صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۳۴۶۳۹

اعتراف شاباک به رسوایی امنیتی بی سابقه در منزل بنی گانتز

شاباک اعلام کرد که شخصی را که سالها درمنزل بنی گانتز کار می کرده است، به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت محافل رژیم صهیونیستی از شکست سنگین شاباک، سیستم امنیت داخلی این رژیم در ماجرای جاسوسی علیه بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم خبر دادند.
صهیونیست ها مدعی شدند شخصی که سال ها در منزل بنی گانتز کار می کرد برای ایران جاسوسی می کرده است بدون اینکه کسی به حقیقت کارش پی ببرد.
شاباک اعلام کرد که شخصی را که سالها درمنزل بنی گانتز کار می کرده است، به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.
البته شاباک سعی کرده است این اتفاق را ناچیز جلوه داده و گفته است با توجه به سامانه حفاظت از اطلاعات ویژه در منزل گانتز، اطلاعاتی که هکرها انتقال داده اند محرمانه نبوده است.
البته منابع امنیتی و حقوقی در رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که این ماجرا خطرات جدی برای امنیت ملی این رژیم خواهد داشت.
طبق گزارش رسانه صهیونیستی «هاآرتص»، این فرد، یک شهروند صهیونیست به نام «اورن گورن» به ابتکار خود از طریق یک شبکه اجتماعی به فردی مرتبط با این گروه مراجعه کرد و با توجه به دسترسی خود به خانه وزیر، به او پیشنهاد کمک به طرق مختلف داد. شین‌بت همچنین مدعی شد که گورن امکان نصب بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه گانتز را می‌دهد، مطرح کرد.
سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شد که در جریان بازجویی گورن، معلوم شد که او از وسایل خانه گانتز، از جمله رایانه او عکس گرفته و برای اثبات جدی بودنش برای نماینده گروه سایه سیاه فرستاده است.
این سازمان همچنین ادعا کرد که وی به دلیل پروتکل امنیت داده در محل اقامت گانتز به هیچ اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی نداشته بنابراین نمی‌توانسته هیچ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را منتقل کرده باشد.
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» هم گزارش داد دفتر دادستانی منطقه مرکزی امروز (پنجشنبه) کیفرخواستی را علیه یک کارگر نظافتچی خانه بنی گانتز به اتهام تماس با گروه هکری سایه سیاه و پیشنهاد جاسوسی از گانتز برای این گروه، در دادگاه منطقه «اللد» ارائه کرد.
در این گزارش ادعا شده گورن ۳۷ ساله اهل اللد (لاد) در فلسطین اشغالی چند سالی بوده که در خانه گانتز کار می‌کرده و دارای سابقه کیفری شامل ۱۴ دستگیری، پنج محکومیت و چهار دوره مجزا در زندان است.
این اولین بار نیست که رسانه‌‌های صهیونیستی ادعای هدف قرار گرفتن گانتز را مطرح می‌کنند و انگشت اتهام را به سمت ایران می‌گیرند.
در مارس ۲۰۱۹ بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «نداف آرگامان» رئیس شین‌بت جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.
در آن زمان، گانتز با ادعای اینکه هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه وی وجود نداشته و هکرها نمی‌توانند از آن برای اخاذی از وی استفاده کنند، «یوسی کوهن» رئیس وقت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب چهره خود متهم کرد.
در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به سایه سیاه سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.
به‌ تازگی گروهی با نام «عدالت برای فلسطین» نیز اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.
قبل از آن هم، یک گروه هکری دیگر به نام «عصای موسی» نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم را فاش کرده بود که در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر شد.
چند هفته پیش از آن نیز به سایت‌های بزرگترین بیمارستان‌های این رژیم حمله سایبری شده بود و چند ماه قبل از آن نیز شبکه سراسری برق و آب این رژیم، مورد حمله سایبری قرار گرفته بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات