صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۴۷۱۰

فرمانده ارشد آمریکایی به توانمندی دفاع موشکی ایران اذعان کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت  به نقل از اوردو پوینت، «کنث مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا امروز چهارشنبه در سخنانی ادعا کرد: ایران به تولید سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده است!
«کنث مک‌کنزی» در این خصوص گفت: رئیس‌جمهور ما گفته که آنها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهند کرد. در این پرونده، دیپلمات‌ها هدایت امور را در دست دارند؛ اما ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا برنامه‌های متنوعی دارد که می توانیم اگر به ما دستور داده شود، آنها را اجرا کنیم.
فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا در مصاحبه با مجله تایم در ادامه به توان دفاع موشکی ایران نیز اشاره کرد و در این خصوص اذعان کرد: کاری که ایرانی‌ها طی ۳ تا ۵ سال گذشته انجام داده اند این است که پلتفورم بسیار توانمندی از موشک‌های بالستیک ساخته اند.
وی در اشاره به حمله موشکی تلافی جویانه ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد پس از جنایت کشورش در شهادت سردار سلیمانی ادعا کرد: ما کمی شانس آوردیم. ما در بحبوحه انجام یک رزمایش نظامی بودیم! نیروهایی که در حال انجام مأموریت بودند را خارج کردیم. بنابراین، کسی در آن حملات کشته نشد! البته، این صرفاً به خاطر اقدام ما بود، نه اقدام دشمن که قصد داشت آمریکایی‌ها را بکشد!
مجله تایم در بخشی از این مصاحبه به حمله موشکی ایران به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و نوشت: ایران ژانویه ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ موشک قیام ۱ و فاتح ۳۱۳ از ۳ پایگاه در غرب این کشور را به سمت پایگاه‌هایی که میزبان صدها نیروی آمریکایی بودند، شلیک کرد.
تایم در این خصوص تصریح کرد که این موشک‌ها باعث شد ساختمان‌ها و هواپیماها در این پایگاه‌ها با خاک یکسان شوند و ده‌ها سرباز آمریکایی هم دچار ضربه مغزی بشوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات