صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۳۱

۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد مراحل اجرا و ساخت شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، «محمود محمودزاده» امروز درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، افزود: اکنون بیش از ۲۱۰ هزار واحد آماده کلنگ زنی است که در سفر‌های استانی رییس‌جمهوری نیز بخشی از آن از جمله در سفر اخیر به یزد کلنگ‌زنی شد.

وی بیان‌داشت: همچنین ۵۴۰ هزار واحد نیز در مراحل مختلف ساخت و اجرا قرار دارد.

محمودزاده خاطرنشان‌کرد: در مجموع نزدیک به ۷۵۰ هزار واحد مسکن در مراحل مختلف از جمله آماده کلنگ‌زنی یا ساخت قرار دارد.

وی درباره سرنوشت خانه‌دار شدن افرادی که در سال‌های گذشته در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند نیز گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با این هدف که متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بتوانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند، این دو طرح در هم ادغام شد.

این مقام مسوول توضیح‌داد: طرح مسکن ملی و نهضت ملی هر رو در قالب یک طرح در حال اجرا و پیشرفت فیزیکی است و همه کسانی که در چند سال اخیر در طرح‌های مسکنی شرکت کردند می‌توانند از مزایای یکسانی برخوردار شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: به دلیل تفاوت در میزان تسهیلات و سایر مزایای طرح نهضت ملی، بسیاری از متقاضیان تقاضا داشتند از مزایای جهش تولید ملی استفاده کنند که اکنون به این تقاضا پاسخ داده شده است.

به گزارش ایرنا، از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده است و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

استفاده نکردن از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه دست‌کم پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی خواهد بود. درخصوص شرط تاهل، پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمیش، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، می‌توانند ثبت‌نام کنند. درباره نداشتن مالکیت نیز برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات