صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۳۴

مانوری برای پاسخ به تمام تهدیدات رژیم صهیونیستی

پایگاه بصیرت / سعید پورملائی هریس

رزمایش پیامبر اعظم 17 که در روزهای گذشته در استان های بوشهر و هرمزگان و آب های نیلگون خلیج فارس برگزار شد را می توان پاسخی راهبردی به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به خصوص در هفته های گذشته دانست.
در حقیقت این تهدیدها در یک هم راستایی راهبردی با آمریکا قرار دارد و تکرار همان بازی پلیس بد و پلیس خوب است. در حقیقت رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از همان فرمول قدیمی است که در سال های 2008 تا 2012 به دنبال آن بود و آن هم ایجاد یک جو گسترده از تهدیدات نظامی برای وادار کردن ایران به عقب نشینی از برنامه هسته ای خود و همچنین نوعی باج گیری از جامعه جهانی برای تشدید تحریم ها علیه ایران است.
حالا هم به نظر می رسد که دقیقا همین سناریو با اهداف دیگری در حال تکرار است. نکته مهم اینجاست که این پروپاگاندا بلافاصله با بحث مذاکرات وین آغاز شده است. مذاکراتی که ایران برای احقاق حقوق خود در آن محکم ایستاده است. حالا در این میان رژیم صهیونیستی با هدف تاثیرگذاری بر این مذاکرات شروع به انتشار اخباری در مورد قریب الوقوع بودن حمله نظامی به ایران کرده است.
این اتهامات به صورت مکرر از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین نخست وزیر این کشور شنیده می شود. حتی در این میان اخباری در رسانه های منتشر می شود که به نیروهای نظامی این رژیم دستور آماده سازی برای حمله به ایران داده شده است. اخباری نیز در خصوص مانور بزرگ و سرتاسری آمریکا و رژیم صهیونیستی منتشر می شود که نشان دهنده تلاش برای هشدار به طرف ایرانی در خصوص حرکت سریع به سمت غنی سازی در صورت شکست مذاکرات است.
در مقابل تمام این لفاظی ها ایران نیز چه در سطح دیپلماسی و چه در سطح میدانی ارائه یک پاسخ تمام عیار به این مسئله را آغاز کرده است.
شاید پاسخ ایران را بتوان گسترده ترین رزمایش نظامی در سال های اخیر دانست. رزمایشی که پاسخ جدی به هر گونه احتمال خراب کاری و یا حمله نظامی از سوی رژیم صهیونیستی است.
در این رزمایش در تمام سطوح توان موشکی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت. علاوه بر این اولین موشک های نقطه زن و دقیق ایرانی با سرعت بالا مورد آزمایش قرار گرفتند. اتفاقی که تاکنون در رزمایش های ایرانی روی نداده بود.
همچنین برای اولین بار تسلیحات جدید ایران از روی پهبادهای هوایی برای هدف قرار دادن وسایل نقلیه مورد آزمایش قرار گرفت. همچنین آزمایش موشک های کروز ساحل به دریا نیز بخش دیگری از قابلیت نیروهای ایرانی در این رزمایش بود. موشک های کروز ایرانی توانستند در این رزمایش با حداکثر قدرت و قابلیت اهداف مختلف را با دقت بالا منهدم کنند.
شاید نقطه اوج این رزمایش را می توان شلیک 16 موشک بالستیک در این رزمایش دانست. برای اولین بار در این رزمایش از کلاهک های با قابلیت هدایت در جو استفاده شد که نشان دهنده اوج تکنولوژی در ساخت موشک و تجهیزات مرتبط است. با استفاده از تکنولوژی جدید می تواند بدون کوچکترین مشکلی اهداف مهم را مورد هدف قرار داد بدون آن که سامانه های ضد موشکی طرف مقابل بتوانند واکنشی را نشان دهند.
سخنان سردار سلامی را در پایان این رزمایش می توان نقطه پایانی آن دانست به این دلیل که پاسخی محکم به عربده های رژیم صهیونیستی باشد. نکته مهم نیز این بود که ایران در هدف قراردادن مبدا حمله به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.
این پاسخی مهم به تهدیدات رژیم صهیونیستی است تا تصور نکند می تواند بدون هرگونه عوارضی ایران را در هم بکوبد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات