صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۹۷

برای جلوگیری از برنامه‌های عملیاتی نظامی آمریکا صورت گرفت

کاخ سفید در بیانیه ای پس از امضای قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) این کشور در بودجه سال مالی ۲۰۲۲، خاطرنشان کرد که «جو بایدن» با ماده‌ای در این قانون درباره الزام به ارائه گزارش‌های دقیق در مورد قابلیت‌ها و فعالیت‌های نظامی و اقتصادی ایران مخالفت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت، براساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با بخشی از مفاد قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) مبنی بر ارائه جزئیات مربوط به توان نظامی و اقتصادی ایران به کنگره مخالفت کرد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) این کشور را در بودجه سال مالی ۲۰۲۲ امضا کرده که پس از امضا اعلام کرد که با ماده‌ای در این قانون درباره الزام به ارائه گزارش‌های دقیق در مورد قابلیت‌ها و فعالیت‌های نظامی و اقتصادی ایران مخالفت کرده است.

در بیانیه کاخ سفید به نقل از بایدن گفته شده است که بخشی از این قانون که مربوط به ایران است، دولت را ملزم به ارائه توضیحات با جزئیات کامل و مفصل درباره پیشرفت‌های نظامی، انتقال نفت، پرتاب موشک و موارد مشابه درباره ایران می‌کند.

در این بیانیه گفته شده که رئیس جمهور آمریکا از ادارات و سازمان‌های اجرایی می‌خواهد تا گزارش‌های خاص را فقط به کمیته‌های خاص ارائه دهند، چون این اطلاعات شامل اطلاعات طبقه‌بندی شده بسیار حساس است، از جمله اطلاعاتی که می‌تواند مربوط به منابع امنیتی حیاتی باشد و یا برنامه‌های عملیاتی نظامی آتی را فاش کند.

بایدن در بیانیه خود خاطرنشان کرد: «قانون اساسی به رئیس جمهور این اختیار را می‌دهد که از افشای چنین اطلاعات بسیار حساسی به منظور انجام مسئولیت خود در حفاظت از امنیت ملی جلوگیری کند. باید نظارت حیاتی و سایر وظایف قانونی را در رابطه با امنیت ملی و مسائل نظامی انجام دهیم.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که معتقد است کنگره این درک مهم را خواهد داشت و امیدوار است که قانون‌گذاران «با الزامات گزارش‌دهی قانونی به‌گونه‌ای عمل کنند که نیاز‌های کنگره را مطابق با ضرورت برآورده کند و توجه لازم به حفاظت از افشای غیرمجاز اطلاعات طبقه‌بندی شده وجود داشته باشد.»

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات