صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۵۴۵۵

زنگ خطر برای بایدن

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در صدد است تا در اولین فرصت ممکن و حتی قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022، جایگزین بایدن در راس معادلات سیاسی و اجرایی واشنگتن شود.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در صدد است تا در اولین فرصت ممکن و حتی قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022، جایگزین بایدن در راس معادلات سیاسی و اجرایی واشنگتن شود. نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا از معاونش و بسیاری از اعضای کابینه‌اش کمتر شده است.طبق نتایج نظرسنجی تازه موسسه گالوپ، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از کامالا هریس، معاون وی و دکتر آنتونی فائوچی، از چهره‌های برجسته مقابله با همه‌گیری کرونا در این کشور، کمتر شده است.
در این میان، نظرسنجی ها زنگ خطر را برای بایدن به صدادر آورده اند. نظرسنجی هایی که نشان می دهد رئیس جمهور فعلی آمریکا دیگر محبوبیت سال گذشته را ندارد. هریس که در انتخابات درون حزبی برای تعیین نماینده حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰، رقیب بایدن بود، با کسب محبوبیت ۴۴ درصدی، عملکرد بهتری نسبت به بایدن داشت؛ با این حال، محبوبیتش نسبت به ماه سپتامبر، پنج درصد کاهش یافته است.همچنین میزان عدم محبوبیت او نیز از بایدن بیشتر است و ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد او را منفی ارزیابی کرده‌اند. او در مسائلی که مدیریت آن‌ها را بر عهده داشته مورد انتقاد کارشناسان و فعالان نیز قرار گرفته است؛ مسائلی مانند افزایش مهاجرت غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن.
در نظرسنجی های دیگر نیز آمده است که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 در مقابل کامالا هریس قرار بگیرد، وی را در این آوردگاه شکست خواهد داد. هر چند که تجربه دو انتخابات ریاست جمهوری سالهای 2016 و 2020  نشان می دهد که نمی توان روی نظرسنجی های صورت گرفته از سوی موسسات آمریکایی( آن هم در فاصله زمانی زیادی که تا انتخابات باقی مانده است) حساب ویژه ای باز کرد! 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات