صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۳۵۳۸۴

مواضع و بیانیه‌های سران فتنه چگونه بود: آرام‌بخش فضای کشور بود یا ملتهب‌کننده آن؟

تأمل در در بیانیه‌ها و اظهارات سران فتنه نشان می‌دهد که آنها تمام تلاش خود را برای رو در رو قرار دادن مردم با نظام، سلب اعتماد عمومی از نظام و خارج کردن امور از روال قانونی برای رسیدن به هدف قرار داده بود. در زیر به برخی از این اظهارت و مواضع که توسط شخص میرحسین موسوی بیان شده، اشاره می‌شود:
1. رأی اکثریت مردم متوجه این خدمتگزارشان بوده است. ... مردم برای جشن پیروزی در شامگاه میلاد بانوی دو عالم آماده باشند(پیام موسوی به مردم، 22/3/88).
2. مردمی که در صف‌های طولانی أخذ رأی، شاهد ترکیب آراء بودند و خود می‌دانند که به چه کسی رأی داده‌اند و با حیرت تمام به شعبده‌بازی دست‌اندرکاران انتخابات و صداوسیما نگاه می‌کنند.(بیانیه موسوی، تاریخ23/3/88)
3. مردم دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و چه مقاماتی طرح این بازی بزرگ ریخته شده است. ... هشدار می‌دهم که تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نخواهم شد. ... خائنین به آرای مردم ابایی ندارند که این خانه پارسیان به آتش کشیده شود (بیانیه شماره1)
4. تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارائه کردم و این کار را تنها راه‌حل برای بازگشت اعتماد عمومی می‌دانم(بیانیه شماره3، تاریخ 24/3/88).
5. ما از مسئولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشور به ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند (بیانیه شماره 3).
6. عموم مردم را به هوشیاری در برابر این نقشه فریبکارانه و تداوم اعتراض با حفظ آرامش دعوت می‌کنم(بیانیه شماره4- تاریخ 27/3/88).
7. اینجانب همچنان قویاً اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است که باید به صورتی بی‌طرفانه از طریق یک هیئت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد(بیانیه شماره 5 – تاریخ 31/3/88 بعد از خطبه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعه 29 خرداد).
8.  خبر دلخراش شهادت گروهی دیگر از معترضان به وقوع تقلب گسترده در انتخابات اخیر، جامعه ما را در بهت و سوگ فرو برده است.(بیانیه شماره6- تاریخ 21/3/88)
9. خطاب کردن آشوب‌گران و متعرضان به عزای حسینی به عنوان «ملت خداجو» در بیانیه شماره 17. 
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات