صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۵۸۶۴

فرمان جهاد سراسری

پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

جهاد تبیین و مقابله با خط تحریف به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حکیم فرزانه انقلاب اسلامی بدل شده است. معظم‌له از هر فرصتی و در مواجهه با اقشار مختلف از آن سخن می‌گوید و تلاش دارد تا جهاد در این عرصه را به عنوان تکلیفی عمومی و اولویتی ضروری گوشزد کرده و جامعه را به این سو به حرکت درآورد! در یک کلام فرمان جهاد سراسری در این عرصه صادر شده است!

خط تحریف البته عمری به درازای نهضت اسلامی ملت ایران دارد. دشمنان ملت ایران از همان آغاز نهضت در دهه 1340، تلاش کردند تا حقایق را وارونه کرده و چهره انقلابیون را سیاه کنند و از آن‌سو چهره پهلوی را بزک نمایند! همین خط بود که در نهایت کار دست پهلوی داد، آنگاه که گمان کرد با انتشار مقاله «پیوند ارتجاع سرخ و سیاه» خواهد توانست کار حضرت امام را تمام کند! اما «از قضا سرکنگبین صفرا فزود» و قیام ملت ایران از قم آغاز شد! در طول 43 ساله اخیر نیز همین جنگ تمام‌عیار برای تحریف حقیقت انقلاب و کارنامه آن دنبال شده است.

راهبر انقلاب اسلامی نیز البته ساکت ننشسته و همواره جریان انقلابی را به جهاد تبیین و مقابله با خط تحریف دعوت کرده‌اند! همه به خاطر دارند که معظم‌له چگونه در دهه 1370 از خواص اهل حق خواست که در مصاف با خواص اهل باطل به میدان آمده و اجاره ندهند تا اغواگریی‌های آنان در جامعه اثرگذار باشد! چند سال بعد در اواخر دهه 1380، آنگاه که فتنه‌گران از میدان به در شده بودند، ایشان از ضرورت کلید خوردن جهاد تبیین و روشنگری سخن گفتتند و در بیانات تاریخی‌شان در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی اعلام داشتند: «امروز جمهوری اسلامی و نظام اسلامی با یک جنگ عظیمی مواجه است، لیکن جنگ نرم!... خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانی باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکری‌اند. یعنی شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی با جنگ نرمید.»

(4/6/1388)

در همین فضا بود که یادکردن از «عمار» و «مالک» به عنوان دو چهره ماندگار تاریخ اسلام در بصیرت‌افزایی مورد توچه و تأکیدشان قرار گرفت و بارها از زبان رسایشان شنیدیم که: «عرصه‌ جنگ نرم، بصیرتی عمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار می‌طلبد؛ با تمام وجود، خود را برای این عرصه آماده کنید.»

(23/11/1392)

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات