صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۱۲۲

تحقیر کشور توسط رسانه های اصلاح طلب

دشمنان انقلاب و کشور در بیرون ازمرزها نیز همواره با سیاه نمایی از انقلاب، نه تنها در تلاش اند جلوی توسعه و پیشرفت کشور را بگیرند بلکه ناامید سازی مردم از آینده مهمترین هدف آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت عده ای از افراد با در دست داشتن رسانه همواره از هر فرصتی برای تخریب کشور استفاده می کنند. در همین راستا اخیرا بحث‌های زیادی پیرامون کاهش سرعت اینترنت در کشور مطرح شده است. گرچه انتقاد سازنده همواره مورد استقبال بوده است اما سیاه نمایی وضعیت کشور دقیقا در راستای سیاست روایت سازی محور عبری عربی غربی است.  به گفته کاربران طی ماه‌های اخیر سرعت اینترنت کاهش داشته و این موضوع انتقاداتی را به دنبال داشته است و برخی مسئولان دولت جدید هم با انتقاد از این مساله بر تلاش برای رفع کاستی‌ها تاکید کردند، اما نکته جالب توجه برخی انتقاداتی است که برخی رسانه‌های اصلاح طلب نزدیک به دولت قبل آنها را مطرح می‌کنند و به دروغ اعلام می کنند که رتبه سرعت اینترنت در ایران با افغانستان هم رده شده است.

در اینجا باید گفت که در آخرین به روزرسانی سایت speedtest که دی ماه سال جاری انجام شده است، رتبه ایران در اینترنت موبایل بین 138 کشور جهان 77 است که 7 رده کاهش یافته است. البته رتبه ایران در این زمینه از کشورهایی مانند روسیه، برزیل، آرژانتین، لبنان، هند، اندونزی و تاجیکستان بالاتر است. ضمن اینکه افغانستان در رتبه 137 در این رتبه بندی و در رده های آخر قرار دارد.

همچنین در اینترنت ثابت رتبه ایران برابر با 143 در بین 178 کشور است. در عین حال کشور افغانستان در این رتبه بندی در رتبه آخر و 178 دنیا قرار گرفته است.

بررسی نمودار سرعت اینترنت ثابت ایران نشان می‌دهد که نه تنها سرعت کاهش نیافته بلکه روند افزایشی داشته و در آخرین به روزرسانی سرعت دانلود به 9.92 Mbps رسیده است. همچنین در حوزه اینترنت موبایل نیز سرعت دانلود به 24.03 Mbps رسیده است که نسبت به مدت مشابه ماه پیش از آن تنها نزدیک به یک Mbps از سرعت آن کاسته شده است.

نکته قابل توجه این است که سرعت اینترنت در ایران تغییر چندانی نداشته و در زمینه اینترنت ثابت نیز روند رو به رشدی را طی می‌کند اما در عین حال شاهد کاهش یک و هفت پله‌ای رتبه ایران در اینترنت ثابت و موبایل بودیم که این موضوع نشان دهنده رشد کشورهای دیگر در این زمینه است.

فارغ از اینکه انتقادات زیادی به سرعت اینترنت وجود دارد و قطعا دولت جدید باید به دنبال افزایش کیفیت و سرعت اینترنت باشد اما برخی سایت‌ها و روزنامه‌های به اصلاح اصلاح طلب که برعلیه دولت‌ سیزدهم و البته جمهوری اسلامی فعالیت می کنند با دروغ پردازی در راستای تخریب جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند و در این مسیر از حربه همسان‌سازی ایران با طالبان و افغانستان استفاده می‌کنند تا جمهوری اسلامی را تحقیر کنند. این در حالی است که آمارها به صورت کامل خلاف این مسئله را ثابت می‌کنند. نکته ای که می توان در خصوص سیاست رسانه های مذکور گفته شود این است که متاسفانه برخی با سواستفاده از موضوع انتقاد که امری سازنده است، سیاه نمایی علیه کشور را در پیش گرفته اند. 

دشمنان انقلاب و کشور در بیرون ازمرزها نیز همواره با سیاه نمایی از انقلاب، نه تنها در تلاش اند جلوی توسعه و پیشرفت کشور را بگیرند بلکه ناامید سازی مردم از آینده مهمترین هدف آنهاست. رهبری با در نظرگرفتن راهبرد سیاه نمایی دشمن به بحث جهاد تبیین اشارات مکرری داشته اند و در این خصوص نقش رسانه را پراهمیت می دانند. 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
فانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
1
از یک گروه حقیر و ضعیف جز حقارت نشاید. از کوزه همان برون تراود که دروست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات