صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۶۴۹۲
صبح صادق چرایی لجن‌پراکنی رسانه‌های معاند علیه پاسداران انقلاب اسلامی را واکاوی می‌کند

مردان میدان

پایگاه بصیرت / علی حیدری
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت غیررسمی از 22 بهمن 1357 و به صورت رسمی در 2 اردیبهشت 1358، یعنی 70 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس می‌شود. در تهیه و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی قید می‌شود که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شده برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پا برجا می‌ماند.» در ماده اول اساسنامه سپاه هم هدف سپاه «نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و...» بیان می‌شود. 
از همین ابتدا معلوم می‌شود رهبران مبارزه به درستی دریافته‌اند که برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ملت ایران که حاصل جانفشانی مردم مسلمان ایران است، به نهادی برخاسته از دل مردم نیاز است که باور قلبی و اراده قوی برای پاسداری از ثمره خون‌های پاک بر زمین ریخته شده  داشته باشد و تا پای جان برای این مهم ایستادگی کند. 
همین تفکر باعث می‌شود تا از همان روزهای آغازین عمر پربرکت نظام اسلامی، مأموریت سپاه و پاسداران انقلاب آغاز شود و تا به امروز که در چهل‌وچهارمین سال پیروزی انقلاب هستیم، به جرئت می‌توان ادعا کرد، حتی یک روز نبوده که این نهاد مردمی به معنای واقعی کلمه تعطیل یا فارغ از مأموریت و مسئولیتی خطیر باشد؛ از میدان‌های تأمین امنیت و دفاع از وطن و حرم گرفته تا عرصه‌های جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی و از مردم‌یاری در حوادث و بلایا تا محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار و در یک جمله به واسطه اقیانوس بیکران بسیج در نقطه به نقطه و جای جای میهن اسلامی حضور مؤثری داشته است و اینجا جمله ماندگار حضرت روح‌الله(ره) با دل و جان درک می‌شود که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.» 
این حضور به واسطه باور قلبی و انگیزه‌های معنوی فرزندان این مرز و بوم در سپاه همواره منشأ اثر بوده و استحکام، عمق‌بخشی داخلی و پویایی و نوشوندگی را به همراه داشته و موجبات نگرانی دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کرده است؛ همین موضوع سبب شده تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره هدف تیرهای مسموم دشمنان انقلاب و ملت ایران قرار بگیرد و موضوع سپاه‌هراسی در کنار دیگر سیاست‌های تبلیغی و رسانه‌ای همواره مدنظر باشد. در این میان، همه توان رسانه‌ای دشمن به میدان می‌آید تا اقدامات ماندگار سپاه در عرصه سازندگی کشور و کمک به دولت‌ها وارونه جلوه کند. تمام بلندگوهای دشمن روشن می‌شود تا از جان گذشتگی پاسداران تحت فرماندهی سردار دل‌ها در دفاع از حرم و مقابله با تروریست‌های تکفیری تحت عناوین ساختگی و ادعاهای پوچ تخریب و بی‌ارزش شود. 
اما وقتی این شیوه‌های نخ‌نما کارگر نمی‌افتد، موضوع تحریم سپاه و قرار دادن نام این نهاد در بین گرو‌ه‌های تروریستی مطرح می‌شود. اقدامی که نه تنها موقعیت سپاه را در بین افکار عمومی دچار خدشه نمی‌کند، بلکه منزلت اجتماعی آن را تقویت هم می‌کند و سیل عظیمی از عشق و ارادت آحاد جامعه به پاسداران بروز و ظهور می‌یابد؛ زیرا چشمان حقیقت بین شاهد هستند که پاسداران از فدا کردن زندگی و جان شیرین خود برای آرامش و امنیت مردم دریغ نمی‌کنند. 
اما هجمه‌ها علیه سپاه به کلیت این نهاد مقدس محدود نمی‌ماند و خط تخریب و ترور شخصیت فرماندهان و افراد مؤثر در سپاه نیز در طول سالیان متمادی جزء گزینه‌های همیشه روی میز برای جنگ روانی و رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی و بازوی قدرتمند و مؤثر آن، یعنی سپاه است. نوک پیکان دشمن در این عرصه یک روز حاج قاسم سلیمانی بزرگ، فرمانده سرافراز جبهه مقاومت را هدف قرار می‌دهد و یک روز سردار حاجی‌زاده، فرمانده شجاع نیروی هوافضای سپاه را و یک روز هم سردار سلامی، فرمانده مقتدر و باتدبیر سپاه را و در این میان خود را محدود نمی‌داند و هر کسی که منشأ اثر باشد و خدمتی را به مردم ارائه کند که اعتماد آنها به نظام را افزایش دهد، یا توانسته باشد نقشه‌ها و سناریوهای دشمن را نقش برآب کند، مورد هجمه قرار می‌گیرد. غافل از اینکه مردم بصیر و روشن‌بین ایران خادمان خود را از خائنان و بدخواهان تشخیص می‌دهند و به بیان زیبای امام صادق(ع): «الحمدلله الذی جعل أعدائنا من الحمقاء».
همین چند روز پیش بود که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با اشاره به دروغ‌پردازی‌های دشمنان علیه ارکان انقلاب گفتند: «امروز نوبت سپاه است، به سپاه تهمت بزنند، لجن‌پراکنی کنند و در ضمن به شهید بزرگ و بزرگواری مثل شهید سلیمانی...» و سپاه به واسطه اینکه نقشه‌های دشمن را نه تنها در کشور عزیزمان ایران؛ بلکه در فراتر از مرزهای جغرافیایی و عمق راهبردی دشمن تشخیص می‌دهد و خنثی می‌کند، همواره آماج این هجمه‌ها خواهد بود و هیچ گاه از این بادها به خود نخواهد لرزید. 
جان سخن اینکه عمق کینه و عداوت دشمنان انقلاب اسلامی با سپاه و مردان میدان به این نکته کلیدی بر می‌گردد که هرجایی که جمهوری اسلامی نیاز داشته، این سپاه بوده که در خط مقدم با حضوری تشکل یافته و اثرگذار، توانسته گره‌های کور را بگشاید و با بهره‌گیری از توان و استعداد جوانان این مرز و بوم، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و مسیر بالندگی و پیشرفت ملت بزرگ ایران را هموار کند.  
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات