صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۶۹۶۵

افزایش بهای جهانی نفت به دنبال چشم‌انداز ضعیف عرضه و توقف مذاکرات صلح اوکراین

بهای جهانی نفت که دیروز ۶ درصد افزایش یافته بود، امروز (چهارشنبه) نیز تحت تاثیر چشم‌انداز ضعیف عرضه و توقف مذاکرات صلح اوکراین باز هم صعودی شد.

افزایش بهای جهانی نفت به دنبال چشم‌انداز ضعیف عرضه و توقف مذاکرات صلح اوکراین

بنابر گزارش رویترز، پس از آنکه مسکو اعلام کرد مذاکرات صلح برای حل مناقشه اوکراین به بن بست رسیده است، بهای جهانی نفت صبح روز چهارشنبه به دلیل نگرانی ها از کاهش تولید در روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، افزایش یافت.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 59 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 105 دلار و 23 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 60 سنت یا 0.6 درصد افزایش، 101 دلار و 20 سنت معامله شد. هر دو شاخص مهم نفت روز سه شنبه بیش از 6 درصد افزایش را تجربه کردند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه، اوکراین را مسئول به انحراف کشانده شدن مذاکرات صلح دانست و گفت مسکو از «عملیات ویژه» برای خلع سلاح همسایه غربی‌اش دست نمی‌کشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه افزود مذاکرات صلح با اوکراین "به بن بست" رسیده است در حالی که معتقد است عملیات هفت هفته ای روسیه به خوبی پیش می‌رود. تحلیلگران نفتی ANZ در یادداشتی گفتند که این موضوع خطر ادامه اختلالات عرضه در بازار نفت را افزایش می دهد.
منابع آگاه روز سه شنبه گفتند آخرین داده ها نشان می دهد که تولید نفت و میعانات گازی روسیه در روز دوشنبه به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین سطح از جولای 2020 است زیرا تحریم های بسیاری از کشورها پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و محدودیت های لجستیکی مانع تجارت شده است.
به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اواخر روز سه شنبه گفت که کشورش آماده فروش نفت و فرآورده های نفتی به "کشورهای دوست در هر محدوده قیمتی" است و افزود که مسکو بر تضمین ادامه فعالیت صنعت نفت متمرکز است.
در همین حال، گزارش‌های جدید از کاهش نسبی برخی از محدودیت‌های سختگیرانه کووید-19 در چین حکایت دارد که به افزایش خوش‌بینی برخی از بازیگران بازار در این هفته کمک کرده است.

 

العالم ـ اروپا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات