صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۸۱۰۰

جو بایدن: با ولیعهد عربستان دیدار دو جانبه نخواهم داشت

گروه‌های مدافع حقوق بشر از احتمال دیدار رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان انتقاد کرده اند.

جو بایدن: با ولیعهد عربستان دیدار دو جانبه نخواهم داشت

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت قصد ندارد در سفر ماه آینده خود به ریاض با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیداری دو جانبه داشته باشد و تنها با او در چارچوب یک نشست گسترده بین المللی حضور خواهد داشت.

گروه‌های مدافع حقوق بشر پیش از این از احتمال دیدار رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان انتقاد کرده و گفته‌اند چنین دیداری با شعار جو بایدن در خصوص در اولویت قرار دادن حقوق بشر منافات دارد.

جو بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره طرح موضوع قتل جمال خاشقچی در دیدار با ولیعهد عربستان گفت: من قرار نیست با محمد بن سلمان ملاقات کنم. من در یک جلسه بین المللی حضور خواهم داشت و او (ولیعهد عربستان) نیز در آن شرکت خواهد کرد.
در پی قتل فجیع جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول، نهادهای امنیتی آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که به احتمال فراوان محمد بن سلمان دستور این قتل را صادر کرده است.
جو بایدن در ماجرای قتل جمال خاشقچی به شدت از حکومت عربستان سعودی انتقاد کرد و آن را «منفور» نامید.
در آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم با محمد بن سلمان پرهیز خواهد کرد و به جای او با ملک سلمان، پادشاه عربستان، در تماس خواهد بود.

 

العالم 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات