صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۴۴

اقتدار دریایی ایران لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخت

به نقل از رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در یک همایش اقتصادی در یونان در سخنانی از گسترش فعالیت های ایران در حوزه دریایی انتقاد کرد.
بر اساس اعلام این رسانه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: حضور نظامی ایران در دریاها افزایش یافته و گسترده تر از یک دهه گذشته شده است. تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که ایران در چند ماه گذشته ۴ فروند ناو به دریای سرخ اعزام کرده است و این گسترده ترین حضور نظامی ایران در دریاها در یک دهه گذشته است.
وی مدعی شد که حضور نظامی ایران در دریای سرخ، تهدیدی برای حمل و نقل دریایی است و می تواند به تجارت بین المللی و اقتصاد جهانی آسیب برساند!
«بنی گانتز» در ادامه ادعا کرد که آزمایش های اخیر ماهواره بر در ایران می تواند برای توسعه موشک های میان قاره ای مورد استفاده قرار گیرد.
سخنگوی کاخ سفید یکشنبه هفته گذشته در اقدامی مداخله جویانه به پرتاب موفق دومین ماهواره بر تحقیقاتی ایران با نام «ذوالجناح» واکنش نشان داد.
از سوی دیگر، «راب لودویک» (Rob Lodewick) یکی از سخنگویان پنتاگون نیز در واکنش به آمادگی ایران برای پرتاب ذوالجناح گفته بود: ارتش آمریکا به نظارت دقیق ایران بر پیگیری فناوری پرتاب فضایی و چگونگی ارتباط آن با پیشرفت ها در برنامه موشک های بالستیک تهران ادامه می دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات