صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۳۸۵۶۵

ادعای عجیب کاخ سفید:ایران آماده تحویل پهپادهای مسلح به روسیه می‌شود!

جیک سالیوان ادعای عجیبی را درباره درخواست پهپادی روسیه از ایران مطرح کرده است.

ادعای عجیب کاخ سفید: ایران آماده تحویل پهپادهای مسلح به روسیه می‌شود!

 

 به نقل از سی‌ان‌ان، کاخ سفید در ادعایی عجیب اعلام کرد معتقد است روسیه از ایران خواسته است «صدها هواپیمای بدون سرنشین» تحویل این کشور دهد تا در عملیات نظامی خود در اوکراین از آنها استفاده کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، گفت مشخص نیست آیا ایران تاکنون هیچ هواپیمای بدون سرنشینی تحویل روسیه داده باشد اما واشینگتن «اطلاعاتی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران خود را برای آموزش نیروهای روسی جهت استفاده از این پهپادها آماده می‌کند.

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «اطلاعات ما حاکی از آن است که ایران قصد دارد صدها هواپیمای بدون سرنشین در یک بازه زمانی سریع تحویل روسیه دهد، از جمله پهپادهای دارای قابلیت حمل تسلیحات نظامی.»

سالیوان ادعا کرد این امر نشان می‌دهد بمباران‌های شدید روسیه در اوکراین - که طی هفته‌های اخیر جا پای مسکو در شرق اوکراین را محکم کرده است – به بهای از دست رفتن تسلیحات خودشان تمام شده است.

این اظهارات در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی بیان شده است. انتظار می‌رود برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های مختلف تهران از موضوعات کلیدی گفت‌وگوی بایدن با سران عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی باشد.

 

العالم 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات